Een tijd lang werd er gedacht dat relatiegeschenken niet meer van nu zijn, maar niets is minder waar! Relaties waarderen het juist heel erg wanneer ze iets toegestuurd krijgen of bij een bezoek iets mee naar huis krijgen. Enerzijds zorgt dit voor een positief gevoel. Het krijgen van een “cadeau” is altijd leuk. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat u als bedrijf langer Top of Mind blijft wanneer uw relaties of klanten iets mee krijgen wat ze ook nog kunnen bewaren of gebruiken.

Dan is natuurlijk nog de vraag wat geeft u mee. Belangrijk hierbij is dat het geschenk wel past bij u als bedrijf. Het moet herkenbaar zijn en dezelfde boodschap uitdragen als uw bedrijf. Laat daarom geen golfballetjes drukken wanneer u hier zelf absoluut niets mee heeft. Denk goed na over het geschenk.

Daarnaast kunt u er voor kiezen om een mooie folder of brochure te laten drukken en dit toe te voegen aan uw relatiegeschenk, zodat u ook nog eens de kans heeft om wat meer te vertellen over uw bedrijf, de mogelijkheden en doelen die u voor ogen heeft.

Communicatie en zichtbaarheid zijn nog steeds de twee kernwoorden wanneer het gaat om herkenbaarheid en loyaliteit van uw klanten. Zorg dat uw relaties zich gewaardeerd worden dat u regelmatig contact met ze heeft.

 

(Bezocht 188 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.