Thema

Laatste nieuws

Thema

Tussen Deventer, Zutphen en Apeldoorn, aan de rand van uitgestrekte bossen en langs de rivier de IJssel, ligt het mooie en sfeervolle dorpje Gorssel. In het hart van het centrum is Loetje gevestigd, in een prachtig, eeuwenoud pand met een rijke historie.

Loetje Gorssel, in de mooie Achterhoek, beschikt over een grote zaal die geheel naar eigen wens is in te delen. De evenementenzaal kan worden opgesplitst en is hierdoor zeer geschikt voor vergaderingen, presentaties, workshops, diners, trouwfeesten of bedrijfsfeesten.

De vele, grote ramen zorgen voor een prettige lichtinval in de zaal en een open interieur. Aan de achterzijde bevindt zich een ruim buitenterras, dat vanuit elke zaal makkelijk bereikbaar is.

Een combinatie met een bezoek aan onze goede buur Museum MORE maakt het extra bijzonder. Zo kan een rondleiding in het museum dienen als een prettige break tijdens een vergadering of bijeenkomst. Of wat dacht je van trouwen in de trouwzaal van het museum en een groot feest bij Loetje? Uiteraard met diner én biefstuk! En een nachtje slapen in het hotel!

5 beste redenen om een bezoek te brengen aan Loetje Gorssel:

  • Mooie locatie gelegen in de Achterhoek met een heerlijk buitenterras;
  • Een veelzijdige evenementenzaal die 10 tot 350 gasten kan verwelkomen met de mogelijkheid om ingedeeld te worden in een kleinere zaal;
  • Uitgebreide culinaire mogelijkheden van zakelijke lunches, borrels tot walking diners;
  • Vergaderen, workshops, bruiloften het kan allemaal, zelfs overnachten is mogelijk;
  • Accommodatie en service á la Loetje met de lekkerste biefstuk!

Meer weten over Loetje Gorssel!

De laatste week van het jaar is de kans op een inbraak 40% groter vergeleken met andere weken. Dit blijkt uit onderzoek van Smart Alarm, op basis van politiedata van 2013, 2014 en 2015. Tijdens de kerstdagen komen er gemiddeld 3884 inbraakmeldingen binnen bij de politie. Vooral in de avond komen er opvallend veel meldingen van woninginbraak binnen.

Inbraakspits tijdens kerstdiner
Kijkend naar de kerstdagen en de dag na Kerst, was Tweede Kerstdag de afgelopen jaren licht favoriet bij inbrekers. 34,3% van de inbraakmeldingen tijdens Kerst, kwam binnen op Tweede Kerstdag.

Vooral tijdens het kerstdiner worden klaarblijkelijk veel inbraken gepleegd. Wanneer men op bezoek is bij familie, vrienden en kennissen, zien inbrekers kennelijk het ideale moment om toe te slaan.

Tijdens de kerstdagen kwamen de meeste inbraakmeldingen afgelopen jaar namelijk binnen tijdens de avonduren. Vooral tussen 19:00 en 00:00 is een duidelijke piek zichtbaar in het aantal meldingen.

Meeste kerstinbraken in Oost-Nederland
11,7% van de kerstinbraken werd vorig jaar gemeld in politieregio Oost-Nederland. Hierbij gaat het om zowel woning- als bedrijfsinbraken. Ook in de politieregio’s Amsterdam en Den Haag werden veel inbraken gemeld. Beide regio’s waren goed voor 11,2% van alle inbraakmeldingen.

Inbrekers waren afgelopen jaar minder actief in de politieregio Zeeland-West-Brabant. ‘Slechts’ 8,8% van het totale aantal meldingen kwam namelijk uit deze politieregio.

Bedrijfsinbraken versus woninginbraken
Normaal gesproken wordt 85% van de inbraken in een woonhuis gepleegd, en ongeveer 15% in een bedrijfspand. Tijdens de kerstperiode neemt het aandeel meldingen van woonhuisinbraken met gemiddeld 7% toe.

In de politieregio Zeeland-West-Brabant is er sprake van het grootste verschil in het aandeel van woninginbraken tijdens Kerst ten opzichte van andere dagen. Ten opzichte van andere dagen is er in deze politieregio tijdens Kerst namelijk sprake van een stijging van 9,4%. Ook in Noord-Nederland (9,3%) en Oost-Nederland (9,3%) stijgt het aandeel woninginbraken met Kerst sterk.

In politieregio Rotterdam is de stijging van het aandeel woninginbraken met 3,6% het kleinst, maar deze regio was (en is) al koploper qua aandeel woonhuisinbraken. Een overzicht van de meldingen van bedrijfsinbraken versus woninginbraken per politieregio, is te vinden op de onderzoekspagina van SmartAlarm.

Hoogopgeleiden die switchen van werkgever geven aan dat een oninteressante baan (43%), gebrek aan groeimogelijkheden (43%) en weinig waardering (29%) het meest hebben bijgedragen aan hun vertrek. Laagopgeleiden noemen, naast deze factoren, vooral een te laag salaris, geen ruimte om werk- en privétijd flexibel in te richten en een tekort aan ontwikkelmogelijkheden als redenen om te veranderen van werk.

Werkgevers die op zoek zijn naar hoogopgeleide professionals doen er goed aan vooral te laten zien dat het bij hen goed verdienen is (64%), dat de werksfeer goed is (52%) en dat het qua inhoud van het werk (50%) helemaal snor zit. Dit blijkt uit een continu online onderzoek van Yacht naar de beweegredenen van hoogopgeleiden, aangevuld met onderzoeksresultaten van de Randstad Award 2015 door onderzoeksbureau ICMA.

Veel latent werkzoekenden onder hoogopgeleiden
Niet iedereen die onvrede kent in zijn huidige baan, is actief op zoek naar een volgende baan. Uit de analyse blijft dat 1/3 van de hoogopgeleiden (28%) niet op zoek is. Toch is 59% latent op zoek naar een nieuwe baan.

Non-profit organisaties geliefd bij hoogopgeleiden 
Populaire branches om een vervolgstap naar te maken zijn: onderwijs en wetenschap (29%), gezondheidszorg (27%), maatschappelijke dienstverlening (25%) en overheid (23%). Non-profit organisaties zijn daarmee erg populair. Opvallend is dat een branche waar momenteel veel werk in is: IT, niet per definitie populair is bij hoogopgeleiden. IT staat net binnen de top 10 van de gewenste branches (15%).

Fulltime en werk dat ertoe doet
Fulltime werk is, ondanks dat er jaarlijks meer parttime banen beschikbaar komen, nog steeds erg populair. Bijna de helft (48%) van de hoogopgeleiden geeft aan voorkeur te geven aan een fulltime dienstverband. Ton Hopmans, algemeen directeur van Yacht over de uitkomsten: “Om talentvolle professionals aan te trekken, is het dus vooral zaak om te laten zien dat de functies binnen jouw organisatie interessant zijn voor hoogopgeleiden. En dat je als professional echt inhoudelijk wordt uitgedaagd. Salaris blijft belangrijk, maar niet onderscheidend. De uitkomsten van deze onderzoeken passen bij de overtuiging van Yacht dat werk dat er toe doet gelukkig maakt.”

Ben Tiggelaar zet secretaresses aan het denken over hun nieuwe rol. Zo gelden de volgende 7 algemene trends in werk en management ook voor secretaresses:

  1. Focus op kennis, creativiteit, relaties
  2. Tijd en plaats worden minder belangrijk
  3. Continue innovatie en verandering
  4. Minder vast, meer flexibel
  5. Minder bazen, meer autonomie
  6. Meerdere carrières per persoon
  7. Werken voor geld én voor zingeving


Wat betekenen deze trends voor secretaresses?
De consequentie van deze trends is dat je als secretaresse meer leiding geeft aan je eigen werk, aan je eigen loopbaan, aan je eigen leven… Kortom: leiding geven aan jezelf wordt steeds belangrijker.

Personal branding speelt hierin een belangrijke rol. Kort en krachtig uitgelegd: laat zien waarvoor jij staat, aan de mensen die tellen voor jou, door de inzet van jouw sterke punten. Dit betekent wellicht dat je jezelf (een klein beetje) moet veranderen.
Alvast 4 tips die jij dagelijks kunt toepassen:

  • Zeg ‘wij’ in plaats van ‘ik’
  • Geef een goede reden
  • Zet door… met een glimlach
  • Mix ‘authoriteit’ met ‘sympathie’

Andere tips van Ben Tiggelaar over jezelf veranderen
Hoor zelf zijn uitleg en tips: https://www.youtube.com/watch?v=utvjeM7RXZA.

Nieuwsgierig
Wil jij meer inspirerende tips? Kom dan naar de Secretary Power Class, het event voor alle secretaresses in NL. Het event vindt plaat op 30 oktober 2014 in WTC Rotterdam. Laat je dit jaar inspireren door o.a. Ben Tiggelaar en Erik Scherder. Meer informatie
www.secretary.nl/power
.

FB_Secreatry_powerclass1

Fotograaf Foto Ben Tiggelaar: Maddy Chrisitine Hope

Heb jij het secretaresseonderzoek al ingevuld?

Afgelopen week is het Secretaresseonderzoek van start gegaan. Met dit onderzoek zouden wij jou ontzettend graag beter willen leren kennen. Wie ben jij, wat voor secretaresse ben je en wat houdt je zoal bezig!

Heb je het onderzoek nog niet ingevuld, maar wil je ons de kans geven je beter te leren kennen? Het invullen van de enquête kost slechts enkele minuten. Als dank voor het invullen maak je kans op een heerlijke overnachting! Meld je aan via onderstaande link en vul voor zaterdag 12 april het huidige onderzoek in.

Secretaresseondezoek – Doe mee en maak kans op mooie prijzen!

Met hartelijke groet,

Lynn Kraaijeveld
Directiesecretaresse.nl

Jersey Boys is één van de nieuwste musicalproducties van Stage Entertainment en Joop van den Ende Theaterproducties. Een swingend avondje uit waarbij de bekende hits van deze jongensgroep ten gehore worden gebracht. Aan de hand van de hits wordt je meegenomen in het levensverhaal van de 4 jongens en het ontstaan van de band. Stil zitten is bijna onmogelijk!

Op donderdag 7 november hebben wij van Directiesecretaresse dit zelf mogen ervaren. Wij werden uitgenodigd voor een compleet avondje uit. Dit betekende ontvangst in de Queen’s Club, rondleiding door het theater en een kijkje achter de schermen bij de show, een heerlijk diner in het Queen’s Restaurant en aansluitend een bezoek aan de voorstelling zelf.

Vanaf minuut 1 zit je in het verhaal en is het een aaneenschakeling van hoogtepunten! Een absolute aanrader om deze show eens te bezoeken met collega’s of relaties, eventueel gecombineerd met één van de theaterarrangementen die er aangeboden worden.

Vooraanzicht Beatrix Theater Jersey Boys.jpg_c3267340a1O1

Arrangementen
Rondom de musical Jersey Boys zijn diverse arrangementen samengesteld. De arrangementen waaruit men kan kiezen zijn als volgt:

  • Pauze en Ontvangst arrangement
  • Borrelarrangement
  • Dinerarrangement

Deze arrangementen zijn uiteraard naar eigen wens en smaak in te vullen en uit te breiden. Zo kunnen de arrangementen worden uitgebreid met leuke extra’s zoals het volgen van een Frankie Camp zangworkshop of een rondleiding langs de Popstar Art in het Beatrix Theater.

Hoe de arrangementen verder zijn ingevuld is terug te vinden op  onze website klik hier voor een volledig overzicht. Of u kunt voor meer informatie contact opnemen via 088-0112600