Thema

Nieuws

Thema

ISDN stopt! Maar wat nu? Maak je geen zorgen, er is namelijk een opvolger: VoIP. VoIP is de nieuwste standaard voor zakelijk bellen in telecomland. Wij leggen je hieronder uit wat VoIP is en wat je ermee kunt. 

Wat is VoIP?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en betreft het bellen over een computernetwerk zoals het Internet. VoIP wordt daarom ook wel Internetbellen of IP-bellen genoemd. Bij een VoIP gebruik je niet langer een digitale telefoonlijn (ISDN) of een analoge telefoonlijn (PSTN), maar maak je gebruik van het een bestaand datanetwerk: het Internet. Bij VoIP bellen bel je namelijk naar IP adressen. Voor VoIP bellen is dus geen eigen infrastructuur meer nodig. Dit maakt VoIP een stuk goedkoper dan ISDN en PSTN. NT1 kastjes, ISRA-punten en ISDN-kabels zijn verleden tijd. VoIP is een IP-dienst en loopt over dezelfde kabels en wifi-verbinding als je computer, laptop of printer. Niet alleen is VoIP bellen goedkoper, de kwaliteit van het gesprek is ook stukken beter dan bij een analoge of digitale lijn. Genoeg redenen om de overstap te maken naar VoIP.

Hoe werkt VoIP?

VoIP zet stemgeluid om naar digitale data. De data wordt verzonden via het Internet, middels het Internet Protocol (TCP/IP). Hierbij gaat de data – jouw telefoongesprek – van je telefoon, via je router, over het internet naar je provider. Je provider stuurt de data weer via het internet door naar de provider van de persoon die je belt. De data wordt vervolgens weer omgezet naar analoog, zodat je de stem van de beller daadwerkelijk kunt horen. Simple as that!

De voordelen van VoIP voor jouw bedrijf

Met VoIP bel je naar een ieder in Nederland en in het buitenland. VoIP is goedkoper dan analoog of digitaal bellen. Met VoIP kun je telefonie én andere communicatiediensten bundelen op één apparaat, denk bijvoorbeeld aan je e-mail. Daarnaast kun je je verbindingen versleutelen, zodat je veilig kunt bellen. VoIP wordt vaak gebruikt voor zakelijk bellen. Je kunt oneindig veel gesprekken via VoIP hebben over één netwerkverbinding. Ook heb je minder bekabeling in je kantoor en is VoIP schaalbaar. Ben jij al om?

VoIP aanschaffen

Wil jij gebruik maken van VoIP? Dan heb je een SIP account nodig. De overstap naar VoIP kan heel gemakkelijk zijn, maar een aantal zaken moeten wel van te voren geregeld zijn voor het succesvol inzetten van VoIP. Een telefoonprovider kan je hierin helpen.  

Initiatief nemen en creatief denken en werken, dat zijn de vaardigheden die de administratief medewerker nodig heeft om het werk in de toekomst te kunnen blijven doen. CrossOver pleit voor meer inspraak van administratief personeel in het reilen en zeilen van organisaties.

Volgens de overheid moet Nederland digitaal koploper in de wereld worden. De grote digitalisering die al jaren gaande is, is aan de ene kant een mooie kans, maar er verdwijnen ook banen door. Binnen tien jaar verdwijnt het merendeel van de 1,2 miljoen administratieve functies. Digitalisering en robotisering gaan deze functies veranderen. De meeste administratieve functies worden geautomatiseerd. De receptioniste wordt een robot en de secretaresse wordt een app. Fijn vooruitzicht: je functie gaat verdwijnen en als je niets doet zit je de rest van je leven op de bank.

Wij vinden dat administratief medewerkers zelf het heft in eigen hand moeten nemen: zorg dat je de juiste vaardigheden hebt om om te kunnen gaan met de veranderingen en dat je actief meedenkt over jouw werk van de toekomst. Juist de mensen van wie functies verdwijnen moeten nú geprikkeld worden in hun eigen creativiteit en initiatief, want deze social skills zijn nodig voor het werk van de toekomst.

Daarom organiseert Project CrossOver sinds begin 2018 de Administratieve CrossOver: een traject waar management assistenten, secretaresses en financieel administratief ondersteuners van verschillende organisaties aan de slag gaan om te leren van elkaar. Gedurende drie dagen, bij drie verschillende bedrijven, kijken ze hoe ze hun werk slimmer en leuker kunnen maken en voorbereid zijn op het werk van de toekomst. Want wij geloven dat je samen meer kunt, en vooral ook meer leert dan alleen!

De administratieve CrossOver

In dit CrossOvertraject ga je samen met administratief medewerkers van verschillende organisaties aan de slag om te leren van elkaar. Je werkt drie dagen aan een belangrijk thema voor je vak én aan je eigen vaardigheden: zoals samenwerken, digitale skills, communiceren, projectmanagement en inventiviteit. Je leert om zelf aan te geven wat je nodig hebt om je werk zo optimaal mogelijk te blijven doen in tijden van digitalisering en robotisering én je gaat hierover het gesprek aan met je leidinggevende.

Wat kun je verwachten?

CrossOvertraject

Dag 1
Op de eerste dag komt er een inspirerende spreker die vertelt hoe het administratief werk verandert. Hoe kun jij voorbereid zijn op het werk van de toekomst? Je krijgt een workshop waarbij stil wordt gestaan bij de gevoelens die veranderend werk teweeg kan brengen en je maakt een talentenkaart over jouw vaardigheden van nu en de toekomst.

Dag 2
Op de tweede dag laat Deloitte vernieuwende administratieve tools zien die zij al gebruiken. Vervolgens ga je onderzoeken welke tools/technologieën jij kan inzetten in je eigen werk. Op basis hiervan maak je een handleiding over modern werken met praktische tips & tools voor jouw organisatie.

Dag 3
Op dag 3 leer je hoe je de opgedane kennis kan terugkoppelen naar je eigen bedrijf, zodat de kennis niet in een rapport in de la verdwijnt!

Heb jij zin om klaargestoomd te worden voor de toekomst?

Lees dan hier meer over de Administratieve CrossOver en schrijf je in.
Of neem contact op met programmamanager Marlous Roelofs voor meer informatie (marlous@projectcrossover.nl / 06-29020538)

Deadline inschrijvingen voor dit traject is 1 maart 2019. Kan je een dag niet of komt het momenteel even niet uit in verband met andere cursus? Laat ons je interesse sowieso weten en we houden je op de hoogte van toekomstige trajecten.

Mag jij graag een gokje wagen? Dan doe je dit waarschijnlijk geregeld. De meeste mensen vinden het echter ‘not done’ om op hun werk te gokken. Daarbij komt dat de kans best groot is dat iemand je betrapt. Wanneer dit je baas is, loop jij natuurlijk het risico ontslagen te worden. Je wilt echter ook niet betrapt worden door je collega’s, want niet iedereen hoeft te weten dat jij gokt. Daarom haal jij het waarschijnlijk niet in je hoofd te gokken tijdens werktijd. Kun jij het echter toch niet laten? Doe het dan zo onopvallend mogelijk. Wij vertellen je in deze tekst precies hoe je dat doet.

Kies een strategische plek
De meeste mensen die kantoorwerk doen, hebben een vaste plek. Het is in dat geval te hopen dat jij met je beeldscherm(en) richting de muur zit. Waarom? Omdat er zo niemand met je mee kan kijken. Op deze manier is de kans betrekkelijk klein dat je betrapt wordt. Hebben jullie geen vaste plekken binnen jouw bedrijf? Kies dan natuurlijk een strategische plek uit. Ga bijvoorbeeld niet met je beeldschermen naar een glazen wand zitten. Passanten kunnen het in dat geval namelijk direct zien wanneer jij op een gokwebsite zit. Denk dus altijd goed na over de plek waar jij gaat zitten wanneer je wilt gokken op het werk.

Maak gebruik van je telefoon
Gok jij doorgaans via de computer? Dan is de kans betrekkelijk groot dat jij op je werk een keer betrapt wordt. Hier zit jij absoluut niet op te wachten. Je wilt natuurlijk niet dat je baas ziet dat je net een jackpot pakt bij Leo Vegas. Gelukkig beschikt tegenwoordig nagenoeg iedereen ook over een smartphone. Hiermee kun jij ook internetten en dus ook gokken. Wanneer jij wilt gokken onder werktijd, doe je er goed aan dit via je smartphone te doen. Deze kun je bijvoorbeeld tussen je benen op de stoel leggen. Op deze manier kan er niemand meekijken op jouw scherm. Pas in dat geval wel op dat je niet te lang naar je scherm tuurt, want dat wekt natuurlijk argwaan bij je baas of je collega’s. Is het risico in jouw ogen alsnog te groot? Dan kun jij je natuurlijk ook even terugtrekken op de wc om te gokken. Zorg er dan alleen wel voor dat je niet te vaak gaat en niet te lang wegblijft. Dit gaat op den duur namelijk ook opvallen.

Automatisch gokken
Speel jij vaak gokkasten? Dan kun je betrekkelijk eenvoudig gokken onder werktijd. Bij de meeste gokkasten heb je namelijk de optie om automatisch te spelen. Jij selecteert zelf hoeveel beurten de kast voor jou mag draaien. Hierdoor hoef jij dus niet zelf iedere keer op de ‘spin’-button te drukken. Je hoeft zo dus ook niet iedere keer de goksite op de voorgrond te hebben staan. Deze kun je rustig ergens op de achtergrond laten. Bang dat je op deze manier een bonusgame mist? Dat is niet nodig. In dat geval stopt de kast namelijk met spelen. Zorg dus dat je nog wel af en toe onopvallend kijkt. Anders kun je op zoek naar een advocaat gespecialiseerd in arbeidsrecht.

Doe een oortje in
De meeste online casino’s werken tegenwoordig met geluid. Wanneer jij op de werkvloer aan het gokken bent, heb je dit natuurlijk uit staan. Het is echter makkelijk om juist op je werk met het geluid aan te gokken. Doe dit echter alleen wanneer jij een oortje in hebt. Je kunt dan aan de geluiden precies horen of jij wat gewonnen hebt. Zeker wanneer jij een spel vaak speelt, kun je de geluiden makkelijk van elkaar onderscheiden. In combinatie met automatisch spelen is dit een goede manier om onopvallend te gokken op de werkvloer. Je hoeft zo immers vrijwel nooit de goksite te openen. Dit is namelijk alleen het geval wanneer jouw beurten op zijn of je een bonusgame moet spelen. Zo kun jij zonder al te veel problemen dus prima gokken onder werktijd!

Is het ieder jaar weer een opgave om uw werknemers in december met een uniek cadeau te verblijden? U bent bij ons aan het juiste adres! In de zomerse temperaturen van afgelopen maanden stond de feestmaand december bij patisserie Huize van Wely centraal. Vol van enthousiasme presenteren wij u als eerste het scala aan mogelijkheden in unieke en ambachtelijke decembergeschenken. Bij een orderplaatsing vóór 1 oktober 2018 ontvangt u een aantrekkelijke korting van 10% op uw gehele december-bestelling.

Bekijk Huize van Wely’s decemberbrochure

 

December, een maand waar wij als patisseriehuis het gehele jaar naartoe werken. In februari starten wij met het bedenken van nieuwe producten en het moodboard voor het design van de decemberbrochure. Wat worden de nieuwe trends? Welke kleuren, designs en smaken gaan de klant verrassen? Wat is de behoefte van de klant en waarmee kan Huize van Wely uniek en trendsettend zijn? Vragen die voor ons team ieder jaar weer de nodige uitdaging met zich meebrengt. Zeker omdat in het voorjaar en de zomer de wintersfeer nog ver te zoeken is. Nadat alle vragen zijn uitgewerkt worden diverse proefjes door chef Robin Hoedjes tot in perfectie gemaakt en volgt een definitieve fotoshoot.

Hij komt, hij komt, de lieve, goede Sint…
Huize van Wely staat al bijna 100 jaar voor authenticiteit, kwaliteit en vakmanschap. Met de meest pure ingrediënten creëren onze patissiers en chocolatiers ook dit jaar weer een variatie aan strooigoed en cadeaus voor de schoen. Niet alleen kinderen maar ook uw werknemers of collega’s zullen hier zeker blij mee zijn. Ambachtelijke sinterklaasproducten, waarbij perfectionisme en vakmanschap komen kijken. Daar zet jong en oud zijn schoen voor klaar!

Gifts of love…
Dat staat bij Huize van Wely’s geschenken centraal! U wilt aan het eind van elk jaar op een speciale manier uw waardering uitspreken naar mensen die belangrijk en bijzonder voor u zijn geweest. Onze producten zijn een lust voor het oog en zorgen voor een ultieme smaakbeleving, waarmee zij het ultieme cadeau zijn om uw naasten, collega’s of relaties op een onvergetelijke manier mee te verrassen.

Maatwerk of extra advies?
Bent u op zoek naar maatwerk of wilt u extra advies?
Neem contact op met onze salesmanager Colette Bader via cbader@huizevanwely.nl of 06 – 47356424

Voor een sfeerimpressie van zakelijke mogelijkheden buiten de decemberperiode kunt u een kijkje nemen op: Huize van Wely – Zakelijk

Vroegboek aanbieding

Loopt het water u al in de mond? Voor de vroege beslissers hebben wij een speciale aanbieding. Plaatst u vóór 1 oktober 2018 uw december-bestelling, dan ontvangt u 10% korting op de totale bestelling.

Bestellen kan telefonisch, per mail cbader@huizevanwely.nl  of via onze webshop!

Als je als bedrijf op de beurs gaat staan, dan is het belangrijk dat je opvalt. Dit is niet altijd even makkelijk. Er zijn verschillende manieren om op te vallen. Maar we delen graag drie belangrijke tips die essentieel zijn voor een succesvolle stand die opvalt.

Open en uitnodigende stand

Tijdens een beurs wil je natuurlijk dat jouw stand makkelijk toegankelijk is. Kies voor een open en uitnodigende stand waarmee je de bezoekers uitnodigt om even langs te komen en een praatje te maken. Zorg voor het volgende:

  • Een proactieve houding bij de standhouders
  • Verzorgde kleding en nette schoenen.
  • Makkelijk aanspreekbaar met een naambadge
  • Zorg dat bezoekers vanaf meerdere kanten de stand kunnen binnenlopen

Een open houding zorgt dat je veel meer opvalt tijdens een beurs. Vergeet hiermee ook niet dat de stand én standhouders ambassadeurs zijn van het bedrijf.

Zorg dat de stand voor jouw werkt

Zoals we hierboven al zeiden, de stand is een ambassadeur van je bedrijf. Zorg er dan ook voor dat de stand voor jou werkt om op te vallen in plaats van dat jij moet werken om je stand te laten opvallen. Hieronder een aantal tips waarmee je jouw stand kan laten opvallen:

  • Zorg voor een logo of bedrijfsnaam dat opvalt
  • Zorg voor voldoende flyers
  • Zorg voor goodiebags
  • Promoot van te voren via social media
  • Betrek je bestaande bezoekers bij de aanloop naar het evenement
  • Zorg dat de bezoekers je eenvoudig kunnen volgen
  • Zorg dat presentaties online te verkrijgen zijn
  • Promoot je stand bij bloggers en journalisten

Consistentie is de sleutel

Om te zorgen dat je opvalt en jouw stijl herkenbaar wordt is het belangrijk om consistent te zijn in alle uitingen. Zowel de stand, marketing/promotie voorafgaand en tijdens het evenement moeten dezelfde stijl hebben. Gebruik dezelfde huisstijl, afbeeldingen en slogans om te zorgen dat je een herkenbaar merk opbouwt. De merkbekendheid zal groeien en bezoekers zullen sneller een stand bezoeken die ze herkennen.

Een rijtje met tips voor leads genereren tijdens een beurs

Naast de drie bovenstaande tips delen we graag ook een aantal eenvoudige tips voor meer leads genereren tijdens een beurs:

  • Kies een slimme positie voor je stand, denk bijvoorbeeld dicht bij de catering of op een druk kruispunt
  • Zorg dat USP’s en slogans duidelijk aanwezig zijn
  • Presenteer de best verkopende producten en diensten en zorg dat hier de aandacht op komt
  • Organiseer een prijsvraag om de aandacht te trekken
  • Presenteer een unieke aanbieding die alleen bezoekers van de beurs kunnen gebruiken

Voor meer tips voor meer leads genereren tijdens een beurs kijk dan eens hier.

Tussen Deventer, Zutphen en Apeldoorn, aan de rand van uitgestrekte bossen en langs de rivier de IJssel, ligt het mooie en sfeervolle dorpje Gorssel. In het hart van het centrum is Loetje gevestigd, in een prachtig, eeuwenoud pand met een rijke historie.

Loetje Gorssel, in de mooie Achterhoek, beschikt over een grote zaal die geheel naar eigen wens is in te delen. De evenementenzaal kan worden opgesplitst en is hierdoor zeer geschikt voor vergaderingen, presentaties, workshops, diners, trouwfeesten of bedrijfsfeesten.

De vele, grote ramen zorgen voor een prettige lichtinval in de zaal en een open interieur. Aan de achterzijde bevindt zich een ruim buitenterras, dat vanuit elke zaal makkelijk bereikbaar is.

Een combinatie met een bezoek aan onze goede buur Museum MORE maakt het extra bijzonder. Zo kan een rondleiding in het museum dienen als een prettige break tijdens een vergadering of bijeenkomst. Of wat dacht je van trouwen in de trouwzaal van het museum en een groot feest bij Loetje? Uiteraard met diner én biefstuk! En een nachtje slapen in het hotel!

5 beste redenen om een bezoek te brengen aan Loetje Gorssel:

  • Mooie locatie gelegen in de Achterhoek met een heerlijk buitenterras;
  • Een veelzijdige evenementenzaal die 10 tot 350 gasten kan verwelkomen met de mogelijkheid om ingedeeld te worden in een kleinere zaal;
  • Uitgebreide culinaire mogelijkheden van zakelijke lunches, borrels tot walking diners;
  • Vergaderen, workshops, bruiloften het kan allemaal, zelfs overnachten is mogelijk;
  • Accommodatie en service á la Loetje met de lekkerste biefstuk!

Meer weten over Loetje Gorssel!