Menu
Telefoneren

De kunst van het telefoneren!

Telefoneren

Telefoneren is iets dat je moet leren. Het aller belangrijkste is overtuigen,  luisteren en volhouden. Lukt het niet om de juiste persoon aan de telefoon te krijgen, geef dan niet op maar pas de volgende stappen toe!

Overtuigen
Overtuig degene die je aan de telefoon spreekt, maar doe dit uiteraard wel met goede argumenten. Zeg bijvoorbeeld niet ‘Ik kom iets verkopen’, maar meld dat je bijvoorbeeld een afspraak voor je baas wil maken maar dat je daarvoor enkele zaken met diegene aan de telefoon wil bespreken.

Luisteren
Een goed telefoongesprek bestaat niet alleen maar uit praten, maar ook grotendeels uit luisteren. Als iemand bijvoorbeeld vertelt dat het momenteel niet goed uitkomt om te praten, luister dan ook als diegene vertelt waarom het niet goed uitkomt in plaats van meteen te zeggen ‘Dan bel ik later wel even terug’. Misschien moet diegene zich wel haasten, omdat ze haar dochter ziek van school moet halen. Speel hier dan weer op in door haar beterschap te wensen met haar dochter en te zeggen dat je over een paar dagen wel even terug belt, als haar dochtertje hopelijk weer beter is! Door goed te luisteren bouw je een ‘band’ op met de desbetreffende persoon, waardoor je uiteindelijk sneller iets voor elkaar zult krijgen.

Volhouden
Lukt het de eerste keer niet om de juiste persoon aan de telefoon te krijgen, geef dan niet op. Pas bovenstaande tips toe en bel desnoods 80 keer hetzelfde bedrijf op, als je daarmee je doel bereikt!

(Bezocht 342 keer, 1 bezoeken vandaag)