Menu
Gadgets / Telefoneren

Een telefoonhoesje, wie gebruikt dat nou?!

Meer dan de helft van alle Nederlanders bezit een smartphone. Om precies te zijn: 58%, zo blijkt uit het ‘Dutch Smartphone User 2012-Q2’ onderzoek van Telecompaper. Smartphones worden steeds beter. Maar daarmee worden smartphones ook steeds kwetsbaarder.

Het klinkt vast niet onbekend: een iPhone met een gebroken scherm of een telefoon die onder de krassen zit. Door de steeds beter maar kwetsbaar wordende smartphones en tablets is bescherming bijna niet meer weg te denken.

Hoesjes populair bij vrouwen
Smartphonehoesjes.nl, aanbieder van telefoonhoesjes en tablethoezen, deed op de opkomende markt van telefoonhoesjes en tablethoezen onderzoek (n=1341) naar de gebruikers van haar producten.

Vrouwen vormen bijna twee derde van de hoesjes-gebruikers uit het onderzoek. Onder alle gebruikers zijn 40-50 jarigen met 30% de grootste groep binnen de totale doelgroep uit het onderzoek.

 grafiek

 

Jongere vrouwen, oudere mannen

Opvallend is het verschil tussen mannen en vrouwen: onder de mannen is 20% tussen 50 en 60 jaar oud terwijl dit bij de vrouwen 12% is. Andersom is onder de vrouwen 24% tussen de 20 en 30 jaar oud, terwijl dit bij de mannen slechts 17% is.

We kunnen voorzichtig concluderen dat het vooral (jonge) vrouwen zijn die geïnteresseerd zijn in accessoires en aankleding voor hun smartphone, en dat het vooral oudere mannen zijn die een telefoonhoesje als functioneel voorwerp zien dat dient om hun kostbare smartphone te beschermen tegen schade.

Smartphones ook voor 50-plussers
Binnen het totale onderzoek is 51% van de smartphonehoesjes-gebruikers boven de 50 jaar oud. Dit geeft aan dat er sprake is van een aanzienlijke adoptie van smartphones en tablets onder 50-plussers.

Frequente online shoppers
Kopers van telefoonhoesjes en tablethoezen zijn niet onbekend met online shoppen. Toen werd gevraagd naar het online koopgedrag, gaf bijna de helft (48%) aan regelmatig online te shoppen. Een derde (32%) gaf aan soms online te shoppen en 18% zei vaak online te shoppen. Het percentage dat niet of nauwelijks online shopt, is met 2% zeer laag.

 

(Bezocht 190 keer, 1 bezoeken vandaag)