Een beursdeelname kan natuurlijk ontzettend belangrijk zijn voor het bedrijf; het is een moment waarop je zowel de cultuur als de service van het bedrijf even kunt promoten onder een groot publiek. De beurs is dan voor velen ook dé locatie om nieuwe contacten te leggen en potentiële klanten te benaderen. Een evenement waar de nodige voorbereiding zeker voor nodig is, en waar opvallen ineens erg belangrijk wordt. Met deze handige tips zorg je ervoor dat ook jouw onderneming op de juiste manier vertegenwoordigd is, en een blijvende indruk achter laat.

  1. De uitstraling van het team

Zorg dat de juiste mensen de onderneming representeren op de beurs en zorg dat ze op de juiste manier gekleed zijn. Uniformiteit straalt professionaliteit uit, en zo kan iedere bezoeker direct zien bij welke stand het team hoort. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke dresscode (in de kleuren van de huisstijl bijvoorbeeld) of andere leuke items zoals promotiepetjes of een specifieke kleur accessoires. Herkenbaarheid is ontzettend belangrijk en consistentie is de sleutel!

  1. De manier van presenteren

Naast de uitstraling van het team is natuurlijk ook de uitstalling van je promotiematerialen een erg belangrijk onderdeel van je algehele presentatie. Hoe presenteer je de onderneming aan de bezoekers? Biedt bezoekers voldoende variatie aan presentatievormen. Leg bijvoorbeeld brochures op de tafel en zorg dat er een medewerker klaar staat om vragen te beantwoorden, maar denk ook aan andere presentatie vormen. Een geanimeerde infographic of een andere videopresentatie zal de aandacht sneller trekken dan een standaard stapel brochures.

  1. De inrichting van de stand

Zorg dat bezoekers direct weten waar ze moeten zijn om alles te weten te komen over jouw onderneming. Bekijk de inrichting van de stand bij alles wat je doet even vanuit de ogen van de bezoeker. Kan de bezoeker direct zien wie jullie zijn, en wat jullie doen? Hoe zit het met bezoekers die van een afstand naar de stand kijken, of met de bezoeker die achteraan in de rij staat? De inrichting van de stand moet vanuit ieder oogpunt overzichtelijk, informatief en aantrekkelijk zijn.

  1. De give-away

Als laatste kun je stilstaan bij een leuke give-away. Welke give-away je kiest hangt natuurlijk af van de branche waarin je onderneming zich bevindt. Maar waar je ook voor kiest; een give-away zorgt ervoor dat je niet alleen een opvallende indruk achterlaat, maar ook een blijvende indruk. Van inspirerende spreuken met het logo van de onderneming tot een USB stick met natuurlijk een strakke presentatie.

(Bezocht 29 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.