Thema

Gadgets

Thema

De job van een directiesecretaresse is heel veelzijdig. Het is dan ook niet ongewoon dat de directiesecretaresse de social-mediakanalen van het bedrijf moet monitoren. Omdat een directiesecretaresse natuurlijk nog geen marketeer is, lichten we regelmatig het een en ander toe. Vandaag een introductie tot de Libra, de toekomstige cryptomunt van Facebook.

Een digitale munt voor Facebook

De Libra is een cryptomunt die niet alleen door Facebook maar ook door talloze andere internetgiganten werd ontwikkeld. Het voornaamste doel van de Libra is dan ook de miljoenen mensen die geen toegang hebben tot het moderne betalingsverkeer alsnog de mogelijkheid te bieden om bankdiensten te gebruiken. Een nobel doel, zo lijkt het wel.

Daarnaast moet de Libra het (internationaal) betalingsverkeer vereenvoudigen en goedkoper maken. Zo zal je met de Libra advertentieruimte kunnen kopen op Facebook en Whatsapp. Denk bij dat laatste aan het zenden van een berichtje naar een medewerker om onkosten te vergoeden. Maar er komen ook zakelijke toepassingen waardoor het bedrijf Librabetalingen kan ontvangen. En omdat grote spelers als Visa, Uber, Mastercard, Spotify en eBay aan het project meewerken, zullen ook zij al snel toepassingen aanbieden. Het is dan ook veel meer dan alleen een munt voor Facebookadvertenties.

Het bewaren van Libra’s

Speciaal voor de digitale munt van Facebook introduceert men ook een eigen digitale portemonnee: de Calibra. Het gaat om een speciale applicatie die je bijvoorbeeld op jouw smartphone installeert. Aanvankelijk zal de app worden gebruikt voor het opslaan en verzenden van Libra’s, maar in de toekomst wil men ook andere cryptomunten integreren. Net zoals je via cryptorobots als Bitcoin Revolution ook Ethers of Litecoins kan bezitten, zal de Calibra ook met andere munten kunnen omgaan. Natuurlijk zijn die munten een stuk volatieler dan de Libra en voor zakelijk gebruik lang niet altijd even geschikt, maar zo spreekt men wel een groter doelpubliek aan.

Cryptomunt facebook

De Libra is geen beleggingsinstrument

Een volatiel karakter kent de Libra niet. De Libra wil immers vooral een stabiele munt zijn. Het is nog niet duidelijk wat de startwaarde van de Libra zal zijn, maar de doelstelling is alvast om het ergens tussen de waarde van de euro, pond en de dollar te leggen. Hierdoor voelt de munt al meteen vertrouwd aan. De waarde van de Libra zal ook aan een korf internationale munten worden gekoppeld, waardoor het de marktevolutie zal volgen. Het is met andere woorden geen munt waar speculanten warm voor zullen lopen, maar net dat maakt het voor de consument zo interessant.

Waarom is er kritiek op de Libra?

De kritiek op de Libra lijkt wel onophoudelijk te zijn. Ook Facebook lijkt maar al te goed te beseffen dat ze een potje te vuur hebben staan. Daarvoor waarschuwt het althans in haar recentste kwartaalrapport. Die onuitputtelijke stroom van kritiek heeft natuurlijk alles te maken met de macht die de achterliggende bedrijven zich nu toe-eigenen.

In de eerste plaats omdat er een gigantische stroom aan persoonlijke informatie voor het grijpen ligt. Maar daarnaast ook omdat enkele techgiganten de macht willen krijgen om de internationale economie te beïnvloeden. Zo kan een stabiele internationale munt de doeltreffendheid van internationale economische sancties aantasten. Pacifisten zullen misschien een gat in de lucht springen, maar voor overheden is dat een doorn in het oog.

Daarnaast vormt de Libra een rechtstreekse concurrent voor de bestaande financiële markten en krijgen enkele bedrijven wel heel veel macht toebedeeld. Want net zoals de Europese Centrale Bank de waarde van de euro stuurt, zal ook de Libra Association dat voor haar munt doen. En wat als de Libra Association op haar beurt beslist om een bepaalde munt te boycotten terwijl een aantal achterliggende bedrijven ook al de volledige informatiestroom beheren? Dan zijn Orwelliaanse toestanden niet veraf.

Hoe het ook moge zijn: wie Facebook, WhatsApp, Uber of eBay gebruikt zal de komende jaren sowieso in contact komen met digitale munten als Libra. En wanneer de consument het gebruikt, kan je als directiesecretaresse nooit achterwege blijven. Kritiek of niet.

Een beursdeelname kan natuurlijk ontzettend belangrijk zijn voor het bedrijf; het is een moment waarop je zowel de cultuur als de service van het bedrijf even kunt promoten onder een groot publiek. De beurs is dan voor velen ook dé locatie om nieuwe contacten te leggen en potentiële klanten te benaderen. Een evenement waar de nodige voorbereiding zeker voor nodig is, en waar opvallen ineens erg belangrijk wordt. Met deze handige tips zorg je ervoor dat ook jouw onderneming op de juiste manier vertegenwoordigd is, en een blijvende indruk achter laat.

  1. De uitstraling van het team

Zorg dat de juiste mensen de onderneming representeren op de beurs en zorg dat ze op de juiste manier gekleed zijn. Uniformiteit straalt professionaliteit uit, en zo kan iedere bezoeker direct zien bij welke stand het team hoort. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke dresscode (in de kleuren van de huisstijl bijvoorbeeld) of andere leuke items zoals promotiepetjes of een specifieke kleur accessoires. Herkenbaarheid is ontzettend belangrijk en consistentie is de sleutel!

  1. De manier van presenteren

Naast de uitstraling van het team is natuurlijk ook de uitstalling van je promotiematerialen een erg belangrijk onderdeel van je algehele presentatie. Hoe presenteer je de onderneming aan de bezoekers? Biedt bezoekers voldoende variatie aan presentatievormen. Leg bijvoorbeeld brochures op de tafel en zorg dat er een medewerker klaar staat om vragen te beantwoorden, maar denk ook aan andere presentatie vormen. Een geanimeerde infographic of een andere videopresentatie zal de aandacht sneller trekken dan een standaard stapel brochures.

  1. De inrichting van de stand

Zorg dat bezoekers direct weten waar ze moeten zijn om alles te weten te komen over jouw onderneming. Bekijk de inrichting van de stand bij alles wat je doet even vanuit de ogen van de bezoeker. Kan de bezoeker direct zien wie jullie zijn, en wat jullie doen? Hoe zit het met bezoekers die van een afstand naar de stand kijken, of met de bezoeker die achteraan in de rij staat? De inrichting van de stand moet vanuit ieder oogpunt overzichtelijk, informatief en aantrekkelijk zijn.

  1. De give-away

Als laatste kun je stilstaan bij een leuke give-away. Welke give-away je kiest hangt natuurlijk af van de branche waarin je onderneming zich bevindt. Maar waar je ook voor kiest; een give-away zorgt ervoor dat je niet alleen een opvallende indruk achterlaat, maar ook een blijvende indruk. Van inspirerende spreuken met het logo van de onderneming tot een USB stick met natuurlijk een strakke presentatie.

Even snel een WhatsApp bericht sturen, je e-mails checken of kijken hoe laat de eerste trein gaat. Smartphones zijn bijna niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en dus ook niet op de werkvloer. JuroFoon heeft uitgezocht hoe wij denken over het gebruik van digitale media voor privédoeleinden tijdens werktijd. 55,1% van de 1304 respondenten geeft aan in algemene zin tegen het gebruik van privé mail, internet of smartphone tijdens het werk te zijn. 29,9% vindt het totaal geen probleem en 15% van de respondenten doet het stiekem of probeert het te beperken.

Hoe zit het nu echt
Maar wat nou als je werkgever dit verbiedt? Mag dit? Juriste mr. Jade Chömpff van JuroFoon: “Ja, dat mag. De wet geeft de werkgever een instructiebevoegdheid. Dit houdt in dat hij bepaalt hoe het werk wordt uitgevoerd en met welke gereedschappen en middelen en dus ook met welke middelen niet. De werkgever kan dus het gebruik van je privé smartphone verbieden. De werknemer moet zich hieraan houden. De instructies moeten wel redelijk zijn en rekening houden met uitzonderingen. Het kan namelijk in sommige privé situaties zo zijn dat het NIET gebruiken van je smartphone ervoor zorgt dat je je werkzaamheden niet naar behoren kunt uitvoeren en het bedrijfsbelang hierdoor wordt geschaad.”

Een uitzondering
Mr. Jade Chömpff: “Natuurlijk moet er een uitzondering kunnen worden gemaakt indien een werknemer bijvoorbeeld een belangrijk privételefoontje verwacht. In alle redelijkheid zullen werkgever en werknemer hier wel uit kunnen komen. Maar dat is een heel ander verhaal dan het checken van Facebook. Het is voor ons wel erg opvallend dat de meeste respondenten tegen het gebruik van privé digitale media zijn tijdens werktijd.”

Skypen met meerdere mensen tegelijk kan ontzettend handig zijn als je meerdere mensen op diverse locaties tegelijkertijd wilt spreken. Via een desktop is dit allang mogelijk, maar via de mobiele telefoon nog niet. Ter ere van het 10 jarig bestaan van Skype is het binnenkort ook mogelijk om met meerdere mensen tegelijk te skypen via je mobiele telefoon.

In de afgelopen 10 jaar hebben ruim 2 biljoen minuten aan Skype gesprekken plaatsgevonden en hebben meer dan 750 miljoen mensen Skype op hun telefoon of tablet geïnstalleerd. Reden genoeg dus om met een nieuwe functionaliteit te komen. Wanneer de nieuwe functionaliteit van Skype precies beschikbaar is, is nog niet bekend. Gurdeep Pall corporate vice president van Skype wil er niet meer over kwijt dan dat de functionaliteit ‘binnenkort’ beschikbaar is.

Kan je niet wachten, klik dan hier voor een sneak-preview!

Alle communicatie binnen het team op een plaatst, waar je ook bent! In de Verenigde Staten gebruiken veel projectteams de Slack communicatietool al. Met Slack heb je al je bestanden, afbeeldingen, foto’s en video’s die je dagelijks gebruik op onder andere Twitter, What’s app, Dropbox en Google Drive op een plek.

Ook kan je gemakkelijk zoeken in alle documenten. De tool indexeert namelijk de inhoud van elk bestand dat geüpload wordt. Dat betekent dat je gemakkelijk kan zoeken in alle bestanden die je upload. Ook is er een handige lees-state synchronisatie. Als je iets op je telefoon gelezen hebt, worden deze documenten automatische gelabeld als gelezen op de laptop.

 

[quote align=”center” color=”#6B1144″]

Everything is perfectly in sync as you move between your desktop, iPhone, iPad, or Android device. Powerful search & archiving means you can forget when you need to: we’ll remember for you.” Slack.com

[/quote]

Samen met je collega’s kan je alles delen via Slack. Een veilig systeem waar behalve jullie, niemand op kan komen. Alle documenten staan dus veilig opgeslagen. Als hoofdcommunicatiemiddel is er een teamchat beschikbaar, waarmee jullie de hele dag met elkaar in contact kunnen staan.

Bekijk dit filmpje voor alle voordelen van ‘Slack’

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]https://www.youtube.com/watch?v=B6zVzWU95Sw[/youtube]

 

Het gebruik van Slack is erg makkelijk en vereist dus ook geen extra training. Wil je als team extra snel de voordelen ervaren van Slack? Maak er dan een challenge van. Aangezien alle communicatiemiddelen zoals e-mail, social media en diverse opslagmogelijkheden te integreren zijn in Slack is het dus niet nodig om dit apart op de computer nog te openen. Verzin een leuke activiteit, lekkernij of wat anders en laat iedereen die toch een tool aanklinkt die ook geïntegreerd zit in Slack een euro in een pot doen! Dat wordt lekker smullen aan het einde van de dag!

Natuurlijk heeft Slack nog veel meer mogelijkheden. Bekijk hier alle mogelijkheden van Slack!

Betaalt je bedrijf torenhoge kosten voor het gebruik van internet in het buitenland? Of moeten reizende collega’s wachten tot ze in een WiFi-zone zijn om te kunnen internetten? Met EezeeRoam los je dit probleem op. Dat betekent: budgetteerbare communicatiekosten en een aanzienlijke kostenbesparing, efficiënter internetgebruik én een cadeaubon naar keuze van € 100 voor jou persoonlijk.

Met EezeeRoam voorkom je hoge en onverwachte rekeningen voor internetgebruik in het buitenland. Een klein mobiel apparaatje geeft smartphones, tablets en laptops overal toegang tot internet: veilig, snel en zónder roamingkosten.

Roamingkosten: wat zijn dat ook alweer?
Roamingkosten zijn de kosten die je betaalt als je in het buitenland data verbruikt of belt met behulp van een buitenlandse provider. Die provider rekent daarvoor een gepeperd bedrag, en de Nederlandse provider doet daar nog eens zijn eigen winstmarge bovenop.

Het resultaat: een torenhoge rekening van honderden en soms duizenden euro’s.

WiFi: geen oplossing
Dataroaming is te voorkomen door deze functie op UIT te zetten. Je bent dan afhankelijk van (al dan niet gratis) WiFi. Maar elke zakelijke reiziger weet dat alleen vertrouwen op WiFi bijna ondoenlijk is. Er is immers lang niet overal vrij toegankelijke WiFi, dus zet je dataroaming tóch weer aan. Met alle gevolgen van dien…

En dat terwijl de oplossing zo simpel is.

Kleine investering, enorme besparing
Met EezeeRoam heb je overal ter wereld internetbereik op je eigen apparatuur, ook buiten WiFi-zones. En het mooie is: dankzij de samenbundeling van onze klanten is EezeeRoam grootverbruiker. We kopen veel in en maken daardoor uiterst scherpe prijsafspraken met de providers. Daarnaast zijn de kosten volledig beheersbaar. Onverwachte budgetoverschrijdingen – en gefrustreerde budgetbewakers – zijn daarmee definitief verleden tijd.

Dat werkt een stuk veiliger, goedkoper én ontspannender. Vraag maar aan ervaringsdeskundige Jeremy Mumford, IT-manager bij CB&I Europe.

Presentatie van 10 minuten
We komen graag langs om te laten zien hoe eenvoudig EezeeRoam werkt. Hiervoor hebben we slechts 10 minuten nodig. Als jij een afspraak regelt met de persoon die hiervoor verantwoordelijk is, nemen we de beloofde cadeaubon naar keuze van € 100 voor je mee. Als dank, omdat jij ons helpt een vervelend probleem voor je bedrijf op te lossen.

En als je bedrijf in zee gaat met EezeeRoam, hebben we nog een mooi cadeautje voor je in petto: een Citytrip voor twee personen naar een Europese bestemming die je zelf kiest.

Bel meteen voor een afspraak: 035 – 53 84 050.