Of je nu makkelijk uit je bed komt of niet, iedere ochtend moet je toch weer je bed uit. Iedereen heeft een andere manier van opstaan en om zijn/haar dag te beginnen. Wil je je dag succesvol beginnen, dan is het toepassen van een ochtendroutine een must. 

Waarom is een ochtendroutine belangrijk?
Bijna niemand staat graag vroeg op, maar toch is het belangrijk om vroeg op te staan als je je doelen wilt behalen en succesvol je dag door wilt komen. Door jezelf een routine aan te leren raakt je lichaam gewent aan een bepaalde volgorde (en tijden) waardoor alles vanzelf makkelijker zal gaan en kan je in de ochtend makkelijker doelen verwezenlijken. Kortom, creëer diverse ochtendgewoontes om iedere dag mee te beginnen.

Zo creëer je een ochtendroutine
Complimenten, je hebt ervoor gekozen om gewoontes te gaan creëren om een ochtendroutine te maken. Maar denk niet dat het makkelijk zal worden, het aanleren van nieuwe gewoontes kunnen veel tijd kosten en de nodige motivatieproblemen met zich meenemen. Zo kan het je niet snel genoeg gaan, voelt het niet goed of komt het je af en toe niet uit. Een nieuwe gewoonte aanleren is nooit makkelijk, zorg ervoor dat je altijd je doel voor ogen houd.

Enkele tips voor een de beste ochtendroutine voor een succesvolle directiesecretaresse!
Sta iedere dag op hetzelfde tijdstip op. Om je ochtendroutine zo succesvol mogelijk te laten verlopen kan het handig zijn om de avond van tevoren alvast het een en ander voor te bereiden. Hieronder handige tips voor jou routine:

  • Zet je wekker anderhalf uur voordat je weg wilt gaan
  • Zet je wekker uit en sta direct op (dus niet een keertje snoozen)
  • Doe je sportkleren aan, kies lekkere muziek uit die je kracht geeft voor de rest van de dag.
  • Doe de gordijnen open, maak je bed op en gooi lekker wat koud water in je gezicht
  • Drink 2 volle bekers water
  • Poets je tanden
  • Ga nu lekker sporten. Kies bij voorkeur een sport uit die je buiten kunt uitvoeren. Buiten krijg je veel zuurstof binnen, ben je lekker in de natuur en krijg je veel energie voor de rest van de dag. Het maakt niet uit of je gaat hardlopen, wandelen, stretchen of een andere sport gaat doen. Zolang het maar een sport is die jij leuk vind om te doen en waar je hartslag van omhoog gaat.
  • Na 20 minuten sporten mag je even gaan zitten, wat water drinken en wat eten (bijvoorbeeld een banaan) en kun je even 10 minuten tot rust komen.
  • Afhankelijk van de beschikbare tijd kan je er nu voor kiezen om even 10 minuutjes wat te lezen
  • Daarna is het tijd om te bedenken wat jouw doelen voor vandaag zijn. Visualiseer jouw dromen door te doen alsof ze al vervult zijn. Neem hiervoor ruim de tijd.
  • Schrijf op wat je vandaag wilt gaan doen.
  • Dan is het tijd om jezelf klaar te maken voor de dag. Stap even lekker onder de douche, trek schone kleren aan en tut jezelf lekker op.
  • Tot slot nog even lekker ontbijten.
  • Dan is het tijd om te beginnen met hetgeen dat jij vandaag wilt bereiken of natuurlijk om de deur uit te stappen en vol goede moet naar het werk te gaan!

Twijfel je nog? Bekijk dan deze video, begin met een ochtendroutine en laat je dromen uitkomen!

(Bezocht 541 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.