Menu
Effectief werken

Waarom is een rooster belangrijk voor callcenters?

Callcenter rooster

Doordat er in een callcenter veel medewerkers werkzaam zijn, is het maken van een rooster erg belangrijk.  Een rooster zorgt ervoor dat er op een efficiënte manier gewerkt kan worden. In deze blog lees je meer over het belang van een rooster maken voor callcenters.

Zelfroosteren mogelijk maken binnen uw organisatie

Wanneer een bedrijf in bezit is van een goed rooster heeft dat een positief effect. De kwaliteit van de werknemers kan op deze manier verhoogd worden. Daarnaast wordt de manier van samenwerken ook verandert. In de callcenterbranche is het belangrijk dat de juiste medewerkers op de juiste plaats zijn. Bij een goed rooster wordt er veel tijd bespaard. Om een kloppend rooster te kunnen maken heeft Symagic voor callcenters een gespecialiseerde planningssoftware. Hierbij krijgen werknemers meer invloed op hun eigen rooster. De werknemers kunnen zelf hun beschikbaarheid opgeven en de planner kan het daarna inplannen in het rooster. Flexibiliteit is een steeds belangrijkere voorwaarde voor werknemers. Met slimme planningssoftware is het dus mogelijk om gebruik te maken van zelfroosteren binnen uw organisatie. Hierdoor kunnen werknemers onderling wisselen van diensten wanneer dat nodig is. Zo worden er taken uit handen gekomen van de traditionele planner en zo kan hij meer bezig zijn met het zorgen dat de mensen met de juiste kwaliteiten de juiste taken uitvoeren.

Rooster maken Excel

Klanttevredenheid verbeteren door betere communicatie

Door een goed rooster wordt de klanttevredenheid verhoogd. Dat komt doordat er werknemers in worden gezet met de juiste vaardigheden. Daarnaast is een callcenter uitgegroeid tot een servicecenter waarbij niet alleen telefoontjes worden behandeld. Ook wordt het contact met de klant via kanalen zoals email, chat, Twitter, Facebook en website onderhouden om ze met de nodige informatie te voorzien. Het doel is om elke klant dezelfde belevenis te laten ondergaan met elk contact. Om intern op dezelfde lijn te zitten is het nodig om regelmatig feedback van klanten te analyseren om als medewerkers tot een betere oplossing te komen. Hierbij is de interne communicatie een hele belangrijke factor. Vandaar dat iedereen op dezelfde manier geïnformeerd moet worden over de signalen die klanten afgeven. Met social software for workforce management is het gemakkelijk om een rooster te maken die makkelijk aan te passen valt. Verder wordt het via deze software ook heel gemakkelijk om kennis te delen met collega’s. Hiermee is alles op één centrale plek verzameld. Op basis van de gedeelde informatie kan de klantbeleving verbeterd worden.

(Bezocht 104 keer, 1 bezoeken vandaag)