Net als miljoenen andere mensen heb jij waarschijnlijk ook een LinkedIn profiel. Maar is jouw profiel nog wel up-to-date? Kunnen potentiële klanten of werkgevers in een oogopslag zien wie jij bent en wat jouw toegevoegde waarde is? Graag delen wij deze 7 stappen om jou te helpen jouw LinkedIn profiel te professionaliseren

Profielfoto: De profielfoto is het eerste wat iemand van jou ziet. Realiseer daarom goed hoe belangrijk het is om een goede foto te maken. Denk in ieder geval aan een rustige achtergrond, een goede kwaliteit en een toegankelijke uitstraling

Headline: Dit is de plaats waar jij jezelf in één zit moet verkopen! Kies daarom voor een korte omschrijving waarmee jij jezelf duidelijk positioneert en jouw toegevoegde waarde direct zichtbaar is. Vertel waar jij voor staat en wat jou sterke punten zijn.

Samenvatting: Bij de samenvatting kan je dieper ingaan op de headline. Op deze plaats kan jij jezelf profileren, een belofte doen, jouw ervaringen en bereikte doelen delen en jouw onderscheidende punten benoemen. Maar een samenvatting moet natuurlijk ook aanspreken, schrijf daarom de samenvatting op een leuke en toegankelijke manier die niet te zakelijk is.

Vaardigheden: Om mensen inzicht te geven in jouw talenten kan je bij vaardigheden alles aanvinken wat jij kan. Laat andere mensen jouw vaardigheden bevestigen om het extra kracht te geven

Aanbevelingen: Heb je een goede samenwerking met iemand gehad, vraag diegene dan om een aanbeveling te schrijven.

Diploma’s en certificaten: Ondanks dat werkervaring het belangrijkste is, zijn diploma’s en certificaten ook belangrijk. Benoem alle behaalde diploma’s en certificaten. Het staat ook goed om regelmatig een certificaat toe te voegen, dit kunnen bijvoorbeeld korte cursussen/workshops zijn of een BHV cursus zijn.

Wees actief: Ben je actief op Facebook? Wees zeker ook zo actief op LinkedIn. Door actief te zijn stijgt het bereik van jouw pagina enorm. Je bereikt op deze manier veel meer potentiële klanten en werkgevers

(Bezocht 250 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.