Heb jij op jouw LinkedIn pagina keurig alle functies genoemd, enkele internet linken vermeld en was het dat wel zo ongeveer, dan kan jouw LinkedIn pagina wel een opfrisbeurt gebruiken!
LinkedIn is jouw online visitekaartje en zou een weerspiegeling moeten zijn van jou! Als een opdrachtgever of iemand anders jouw pagina bezoekt, moet de informatie die hij daar van jou vindt van toegevoegde waarde zijn. Jouw naam en bedrijf waar jij werkt heeft hij waarschijnlijk al. Hieronder enkele tips om ervoor te zorgen dat jouw LinkedIn pagina van succesvol en van toegevoegde waarde voor degene die hem bekijkt wordt!

Deel informatie die voor de doelgroep interessant is
Degene die op jouw LinkedIn pagina kijken, zijn waarschijnlijk op zoek naar informatie van jou die ze nog niet bezitten. Zorg er daarom ook voor dat je deze ‘extra’ informatie ook geeft.
Functies: Noem niet alleen maar de functie die je binnen je werk uitoefent, maar zet hier ook een beschrijving bij van de werkzaamheden die jij uitvoert en de verantwoordelijkheden die jij hebt!

Laat zien wat je gedaan hebt
Laat zie waar je trots op bent! Heb je op je werk een steengoede presentatie gehouden, een diepgaand onderzoek of kwalitatief een super goed artikel geschreven, plaats dit dan op jouw LinkedIn pagina. Hiermee laat je de buitenwereld zien waartoe jij in staat bent en wat ze van jou kunnen verwachten.

Persoonlijke uitnodiging
“Ik wil u graag toevoegen aan mijn professionele netwerk op LinkedIn.” Verstuur jij ook altijd deze standaard en niet persoonlijke uitnodiging? De kans dat een nieuwe connectie, die jij persoonlijk niet zo goed kent, jouw uitnodiging accepteert is meteen een stuk kleiner. Vergroot je kans om geaccepteerd te worden door kort te noemen waarom jij diegene aan jou lijst wil toevoegen en waarvan je diegene kent.

Succes met het opfrissen van jouw LinkedIn pagina en vergroot je kansen op meer connecties en een betere eerste indruk bij degene die jouw pagina bezoeken!

(Bezocht 375 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.