Thema

Nuttige informatie voor ZZP’ers

Thema

Als je een goed idee voor een webwinkel hebt, dan heb je een plan nodig om deze webwinkel op een sterke manier neer te zetten. Zonder goede inzet van jouw kant wordt de webwinkel nooit meer dan een gevulde URL waar niemand iets vanaf weet. Zonde, want je hebt er natuurlijk een heel ander beeld van. Volg onderstaande stappen om je webwinkel sterk te beginnen.

Je domeinnaam en design
Je begint natuurlijk met het kiezen van een sterke domeinnaam waar niemand omheen kan. Tegenwoordig zien we veel webwinkels met een Engelse naam op een wel heel trendy manier geschreven. Leuk natuurlijk, maar wel moeilijk om mee gevonden te worden. Kies voor een heldere en doeltreffende domeinnaam. Start je webwinkel en geeft er een uniek design aan. Controleer welke kleuren goed bij je product passen en zorg voor een effectief logo waaraan mensen je later gemakkelijk kunnen herkennen.

Pas lanceren als alles in orde is
Zorg dat alle content online staat. Hierbij kun je denken aan product- en categorieteksten, maar denk ook aan een actief blog, aan een servicepagina en een sterke homepage. Als je assortiment compleet is en online staat, zorg dan voor de aanleg van een goede voorraad en een oplossing betreffende voorraadbeheer. Er zijn mensen die zich direct storten op bijvoorbeeld affiliate marketing zonder al een voorraad te hebben. Als je moet starten zonder te kunnen leveren, dan gaat dit direct ten koste van je professionaliteit. Lanceer je webwinkel pas als alles in orde is.

Tijd om inkomsten te genereren
Als alles in orde is, dan kun je je webwinkel lanceren. Spreek hiervoor meerdere kanalen aan, zoals bijvoorbeeld sociale netwerken, en kies voor goede affiliate marketing. Je kunt je laten inspireren door de vele tutorialvideo’s die online te vinden zijn, bijvoorbeeld op YouTube. Presenteer je nieuwe webwinkel groots op LinkedIn en start wat online campagnes voor de lancering. Het is goed om meteen met een doeltreffende actie of aanbieding te starten. Bezoekers die eenmaal binnen zijn geweest komen voor een tweede keer gemakkelijker terug. Maak het dus aantrekkelijk en indrukwekkend, zodat ze je niet meer vergeten.

MultiTankcard biedt in samenwerking met TrackJack de mogelijkheid om herinnerd te worden dat straatparkeren nog aanstaat terwijl de auto weer rijdt. Via het systeem van TrackJack controleert MultiTankcard of het geparkeerde voertuig weer is gaan rijden. De berijder ontvangt hierover een melding en kan de parkeeractie tijdig stoppen. Dit voorkomt onnodige parkeerkosten.

Bericht ter herinnering afmelden parkeeractie
Door de hectiek op het werk of een werkdag met meerdere afspraken in verschillende steden denkt een zakelijke berijder niet altijd aan het stopzetten van straatparkeren. Hierdoor komt het geregeld voor dat parkeeracties niet op tijd worden afgemeld. Zonde van het geld. Om dit te voorkomen biedt MultiTankcard voor al haar pashouders de mogelijkheid om herinnerd te worden via een bericht.

Koppeling met een voertuigvolgsysteem van TrackJack
Om gebruik te kunnen maken van de berichtenservice wordt het voertuig gekoppeld met een voertuigvolgsysteem van TrackJack. Bijkomend voordeel van deze koppeling is dat de berijder hiermee via het portal van MultiTankcard ook inzicht kan krijgen in de ritten die hij gemaakt heeft. Dat kan de basis zijn voor een mobiliteitsbudget. MultiTankcard kan dan zowel ritten als afgelegde kilometers laten zien die zijn gemaakt met de auto en, indien relevant, met het openbaar vervoer. Deze gegevens helpen bij de analyse van het rijgedrag. Dit stimuleert om duurzamer te rijden en bespaart brandstof.

De berichtenservice wordt binnenkort ook mogelijk voor klanten met een voertuigvolgsysteem van een andere aanbieder.

Wil je op de hoogte blijven, nieuwe informatie op doen of geïnspireerd worden? Dan is de TED-talks app een aanrader. Met TED-talk kan je meer dan 2000 speeches bekijk van interessante en opmerkelijke sprekers. 

De sprekers vertellen je over de laatste ontwikkelingen op allerlei verschillende fronten. Van de laatste technologische en wetenschappelijke ontwikkelingen tot aan de menselijke psychologie.

Sinds kort is de TED app verbeterd. Je kunt nu direct alle onderwerpen zien, video’s in een wachtrij plaatsen zodat je meerdere video’s achter elkaar kunt kijken of afspeellijsten bekijken. Ook kan je nu luisteren naar TED Radio Hour. Dit is een podcast van de Amerikaanse radiozender NPR. In dit uur worden diverse audiofragementen van TED gecombineerd met interviews.

Download hier deze app voor Android en hier voor IOS

Het uitsturen van een persbericht is voor ieder bedrijf en iedere ondernemer een belangrijk moment. Je hebt namelijk een belangrijke ontdekking gedaan, interessante informatie verkregen of iets anders dat de doelgroep niet mag missen. Maar hoe schrijf je nu een goed persbericht? Je wilt natuurlijk wel dat hij door andere bedrijven overgenomen wordt om een zo groot mogelijk bereik te realiseren.

Houd er rekening mee dat mensen het tegenwoordig druk hebben, de ontvanger moet dus zo min mogelijk handelingen uit moeten voeren om het persbericht te lezen. Daarnaast moet het uiteraard ook in een oogopslag duidelijk zijn wat het nieuws is.

[quote align=”center” color=”#6B1144″]Een bericht met “Lees het persbericht over onze nieuwste dienst” is dan ook niet veelzeggend.[/quote]

Hoe schrijf je een goed persbericht die gelezen wordt, verder verspreid wordt en interessant is voor de doelgroep?

  1. Belangrijkste bovenaan: Om de aandacht van de lezer te trekken moeten de zinnen met de belangrijkste informatie bovenaan staan. Om te zorgen dat je geen belangrijke informatie vergeet kan je jezelf de 6-w vragen stellen.
  2. Zet het persbericht in de e-mail zelf: Niks is zo vervelend als eerst een ander bestand te moeten openen of een slecht leesbare tekst. Maak het de lezer zo makkelijk mogelijk door de tekst direct in de mail te typen. Vergeet de mooie opmaak, gekleurde letters, logo’s en achtergrond kleur. De mooie opmaak van het persbericht zou je wel extra in de bijlage toe kunnen voegen.
  3. Selecteer een lijst met ontvangers: Niet iedereen is geschikt als ontvanger van jouw persbericht. Zorg er altijd voor dat het persbericht alleen gaat naar degene die er ook daadwerkelijk iets mee kunnen.
  4. Wees bereikbaar voor vragen: Op de dag van verzending kan je veel vragen ontvangen van lezers. Vragen over bijvoorbeeld het onderwerp of beeldmateriaal. Zorg er altijd voor dat de contactmogelijkheden duidelijk  vermeld staan.  Ook moet er door het bedrijf direct gereageerd worden op vragen.
  5. Juiste toon: Het persbericht moet voor iedereen leesbaar. Ondanks dat vakjargon voor jou misschien niet meer dan logisch is, is dat voor andere ontvangers soms niet.
  6. Onderbouw: Zet in een nieuwsbrief nooit alleen “Dit product is innovatief of uniek” maar onderbouw alles wat je zegt. Slim is zelfs om net genoemde woorden achterwege te laten. Benoem wat er volgens jullie zo uniek of innovatief aan is. De lezer kan dan zelf bepalen wat hij/zij hiervan vindt.
  7. Veel gemaakte fout: Ontvangers niet in bcc zetten: Alle ontvangers horen anoniem te blijven. Zorg er daarom voor dat mailadressen van ontvangers nooit zichtbaar zijn voor andere ontvangers.

 

Accountancy is het verloop van het communiceren van financiële informatie aan de managers van een bedrijf. Deze communicatie uit zich in de vorm van financiële rapporten. Het is hierbij belangrijk dat de informatie relevant en betrouwbaar is. Met andere woorden wordt accountancy gezien als de wetenschap bij het onthullen van de successen en de fouten van bedrijven.

Wat doet een accountant?
Accountants zijn belangrijk voor overheden, organisaties, grote en kleine bedrijven. Zij rekenen allemaal op het oordeel van de accountant. Een accountant helpt het bedrijf met vooruit kijken. Zij doen de administratie, controleren, analyseren en adviseren. In de praktijk betekent dit dat de accountant een jaarrekening moet opstellen, de boekhouding moet controleren en zij vervullen dus ook de rol van de adviseur. De accountant kan bijvoorbeeld adviseren over de keuze van het beleid, pensioen of een verzekering. Ook ondersteund een accountant bij gesprekken met intermediairs, zoals banken en notarissen.

Daarnaast wordt er gekeken naar welke kansen en ontwikkelingen voor het bedrijf interessant zijn. Volledige inzicht in de financiële situatie, dankzij accountancy.

Op een rij
Een kort overzicht van de taken van de accountant:

  • Het afgeven van verklaringen bij specifieke verantwoordingen
  • Het verzorgen van uw administratie
  • Het uitvoeren van onderzoeken en adviesopdrachten
  • Het samenstellen, beoordelen of controleren van jaarrekeningen en andere financiële overzichten

Zoals je leest, verricht een account meer werkzaamheden dan alleen jaarrekeningen samenstellen of controleren. Zij kijken welke kansen en ontwikkelingen interessant zijn voor organisaties, zodat de organisaties direct kunnen anticiperen. Een focus op de toekomst is hierbij erg belangrijk.

49,1% van de zzp’ers zegt een te lage prijs per uur te vragen om de concurrentie de baas te (kunnen) zijn. 6,5% van de zzp’ers weet zelfs niet welk uurtarief ze nodig hebben om rond van te kunnen komen. Toch denkt 68,9% van de zzp’ers het huidige tarief op peil te kunnen houden. De zzp’ers doet gemiddeld 19 opdrachten bij 3 opdrachtgevers. In 2013 verwachten ze gemiddeld één opdracht meer te krijgen (+5,3%).

Lees het hele artikel op ZZP Barometer, maart 2013.