Menu
Facebook / Social Media / Tips & Tools

Call to action toepassen op Facebook

Call to action

Als je een advertentie plaats op Facebook wil je natuurlijk ook dat de lezer er iets mee doet, namelijk klikken op de advertentie. De Call To Action moet er voor zorgen dat de lezer tot actie gezet wordt. De afbeelding bij de advertentie moet de aandacht trekken.

Call To Action (CTA) in 5 Stappen

Stap 1. Actie: De CTA moet de lezer iets laten doen, tot actie aanzetten. Je geeft de lezer de opdracht om ergens op te klikken. Voeg bijvoorbeeld een van onderstaande zinnen toe

  • Schrijf je nu in
  • Klik nu en ontvang korting
  • Klik hier
  • Download nu

Zorg ervoor dat je CTA kort en krachtig is. Consumenten moeten in 1 oogopslag zien waar het om gaat. Op het moment dat de lezer moet zoeken naar de CTA zal hij/zij verder gaan naar een volgend bericht.

Stap 2. Vragen aan de lezer stellen:  Op het moment dat jij meer inkomen nodig hebt snel jij jezelf een vraag, namelijk ‘Hoe kom ik aan meer inkomen’. Dat is precies wat jij ook bij de lezer moet doen, namelijk een vraag stellen. Lezers kunnen natuurlijk geen antwoord geven. Geef daarom zelf het antwoord met daarin uiteraard een link naar jouw product/dienst.

Stap 3. Benoem het voordeel: Niet het product, maar wel het voordeel is wat je moet verkopen aan de consument. Noem dus niet: ‘Koop hier uw treinkaartje’, maar noem bijvoorbeeld ‘Sneller van A naar B.

Stap 4. Less is more: Minder tekst  heeft meer kracht!

Stap 5. Negatieve woorden: Negatieve woorden spreken aan. Woorden als duur, kapot, moeilijk en stop trekken aandacht. Aandacht die jij nodig hebt in je advertentie!

(Bezocht 70 keer, 1 bezoeken vandaag)