Thema

Administratie

Thema

Wat kan en mag als het om het incasseren van uw facturen gaat?

In de loop der jaren heeft zich een aantal wetmatigheden in de formele en praktische behandeling van dit soort geschillen afgetekend. Michel T Schroots beschrijft de do’s en do’nts, want elk bedrijf heeft wel eens te maken met incassoproblemen. Trap vooral niet in smoezen, is één van zijn adviezen.

Lees verder: Michel T Schroots, De tien geboden van het incassorecht, Managersonline.nl augustus 2011


De meeste mensen hebben er een hekel aan: documenteren, opruimen en archiveren.

Juist met de informatiedichtheid van tegenwoordig is het belangrijk om overzicht te creëren en hoofdzaken van bijzaken te scheiden. Dat betekent: relevante dingen vindbaar opslaan, en irrelevante dingen weggooien. Dat laatste blijkt vaak nog moeilijker dan het eerste.

Lees verder: Informatie beheren, Carrieretijger.nl maart 2011


Google komt met Google Cloud Connect voor Microsoft Office. Gebruikers van Office 2003, 2007 en 2010 kunnen daarmee hun Office-documenten synchroniseren met de clouddienst Google Docs.

Dat meldt het bedrijf in een blog. Het gaat om een testfase waarvoor Google vrijwilligers heeft uitgenodigd. Met de nieuwe dienst kunnen gebruikers zonder Office te verlaten documenten in ‘the cloud’ van Google plaatsen. Daardoor zijn de documenten later vanaf andere locaties beschikbaar via een andere computer of mobiel toestel.

De techniek is ontwikkeld door DocVerse, een bedrijf dat onlangs door Google werd overgenomen. De dienst wordt voorlopig niet beschikbaar voor Mac.

Microsoft
Microsoft is zelf momenteel bezig met het testen van Office 365. Binnen de nieuwe software is – net als bij Google Docs – cloud computing erg belangrijk. Cloud computing een systeem waarbij software verdeeld is over verschillende computers op het internet.

Bron: Colin van Hoek, Office-documenten te synchroniseren met Google Docs, Nuzakelijk.nl november 2010

CRM (customer relationship management) is een business-strategie die de relatie met de klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of het proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. De onderneming verbetert zijn concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoefte van de klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren.

Lees verder: Wat is CRM? crmsystemen.nl november 2010