Menu
Social Media

Luisteren op social media; hoe doe je dat?

Heel veel mensen/bedrijven denken dat zenden op social media belangrijk is. Fout! Zenden is de meest onbelangrijke activiteit op social media. Communiceren is het belangrijkste en daarna komt luisteren. Als je nog niet aan een gesprek toe bent, begin dan met luisteren.

Maar hoe doe je dat?
Je kunt beginnen met monitoren op Twitter wanneer en hoe vaak er een tweet wordt verzonden waarin je website wordt genoemd. Dat doe je heel eenvoudig door je website als zoekterm in te voeren in Twitter.

In Tweetdeck doe je dat als volgt:

1. klik op ‘add column’ en klik op ‘search;
2. voer je domeinnaam in, zonder www. Dus bijvoorbeeld anneraaymakers.nl
3. toets ‘enter’ en ‘add column’.

In Hootsuite:

1. klik op ‘add stream’;
2.  Kies het tabblad ‘search’;
3. voer je domeinnaam in, zonder www. Dus bijvoorbeeld anneraaymakers.nl
3. klik op ‘create stream’.

Op twitter.com

1. ga naar twitter.com/search;
2. voer je domeinnaam in, zonder www. Dus bijvoorbeeld anneraaymakers.nl;
3. klik rechtsboven op het tandwieltje en kies ‘save search’;
4. als je op je profielpagina nu in het zoekvenstertje klikt vind je je opgeslagen zoekopdracht terug.

Zo kun je natuurlijk ook monitoren op je productnaam, je concurrenten, de producten van je concurrenten, interesses, klanten en nog veel meer.

AnneRaaymakers.nl

(Bezocht 101 keer, 1 bezoeken vandaag)