Thema

Relatiegeschenk

Thema

Niet alle vergaderingen en evenementen kunnen plaatsvinden op de eigen bedrijfslocatie. Mogelijk ontbreekt het aan ruimte, technische mogelijkheden of de juiste uitstraling. Daarom is er niets ongewoons om op een externe vergader- of evenementenlocatie samen te komen voor overleggen, presentaties, symposia en beurzen. Wat er echter ontbreekt op locatie is de fysieke aanwezigheid van het bedrijf. Dit terwijl je de locatie gedurende je overleg of evenement toch eigen wilt maken als je als bedrijf organisator bent. Wat kun je doen om toch de locatie eigen te maken en je bedrijf herkenbaar aanwezig te maken? We geven een paar praktische tips.

Bedrukte pennen uitdelen

Een handige zet is pennen bestellen met het logo van je bedrijf erop. Deze deel je bij binnenkomst of bij de start van een vergadering of presentatie uit. Dat lijkt een service aan de aanwezigen, en dat is het in zekere zin natuurlijk ook. Een goed werkende pen komt voor iedereen van pas. Maar tegelijkertijd herinnert die pen deelnemers eraan dat dit een professioneel georganiseerd evenement is van jouw bedrijf. Je straalt dus een extra stuk professionaliteit uit, en als men de pen mag houden, worden ze nog vele malen vaker herinnert aan jouw bedrijf en de professionele uitstraling daarvan. Dat werkt overigens alleen als je kwalitatief goede bedrukte pennen bestelt. Dit kan bij IgoPromo.

Laat de huisstijl aanwezig zijn

Waarschijnlijk heeft je bedrijf als professionele onderneming al geïnvesteerd in een unieke, herkenbare huisstijl. We hebben het dan over het logo, de bedrijfskleuren, lettertypes en dit soort zaken. Een huisstijl is immers een manier waarop een bedrijf zich kan onderscheiden van andere bedrijven. Deze huisstijl moet dan ook herkenbaar terugkomen gedurende je bedrijfsevenement of vergadering op locatie. Dat kun je onder andere doen door eventuele presentaties of video’s te laten voorzien van de huisstijl. Ook kun je schrijfblokken bedrukt met jouw huisstijl beschikbaar stellen. Als je nog een stapje extra wilt zetten, zorg je ook voor servetten met je huisstijl erop voor bij de lunch of het diner.

Vergaderen of evenement op locatie

Banners

Aankleding speelt een voorname rol in het eigen maken van een externe locatie. Een manier om daar in te voorzien, is door het plaatsen van banners bij de entree en in en op weg naar de ruimtes waar jouw bedrijfsevenement plaatsvindt. Uiteraard laat je op deze banners, die in verschillende soorten en maten en van staand tot hangend te verkrijgen zijn, je bedrijfslogo en boodschap afdrukken. Een sprekende afbeelding daarbij zorgt ervoor dat passanten zich jouw banner blijven herinneren. Natuurlijk moet je hier even een investering voor maken, maar het gaat wel om herbruikbare objecten die in de toekomst ook nog van pas kunnen komen.

Gastheren of -vrouwen met bedrukt kledingstuk

In het geval een evenement met gasten van buiten het bedrijf, kun je indruk maken door gastheren en/of gastvrouwen in te zetten die de gasten ontvangen en de weg wijzen. Je kunt hen voorzien van een smaakvol met bedrijfslogo bedrukte trui, jas of shirt, zodat ze ook meteen herkenbaar zijn als horende bij jouw evenement. Niet alleen is dit praktisch, je straalt er ook mee uit dat je bereid bent geweest om te investeren in de professionaliteit van jouw bedrijfsevenement. Het is een goede manier om meteen de toon te zetten en te laten zien dat de aanwezigheid van je gasten gewaardeerd wordt.

Is het ieder jaar weer een opgave om uw werknemers in december met een uniek cadeau te verblijden? U bent bij ons aan het juiste adres! In de zomerse temperaturen van afgelopen maanden stond de feestmaand december bij patisserie Huize van Wely centraal. Vol van enthousiasme presenteren wij u als eerste het scala aan mogelijkheden in unieke en ambachtelijke decembergeschenken. Bij een orderplaatsing vóór 1 oktober 2018 ontvangt u een aantrekkelijke korting van 10% op uw gehele december-bestelling.

Bekijk Huize van Wely’s decemberbrochure

 

December, een maand waar wij als patisseriehuis het gehele jaar naartoe werken. In februari starten wij met het bedenken van nieuwe producten en het moodboard voor het design van de decemberbrochure. Wat worden de nieuwe trends? Welke kleuren, designs en smaken gaan de klant verrassen? Wat is de behoefte van de klant en waarmee kan Huize van Wely uniek en trendsettend zijn? Vragen die voor ons team ieder jaar weer de nodige uitdaging met zich meebrengt. Zeker omdat in het voorjaar en de zomer de wintersfeer nog ver te zoeken is. Nadat alle vragen zijn uitgewerkt worden diverse proefjes door chef Robin Hoedjes tot in perfectie gemaakt en volgt een definitieve fotoshoot.

Hij komt, hij komt, de lieve, goede Sint…
Huize van Wely staat al bijna 100 jaar voor authenticiteit, kwaliteit en vakmanschap. Met de meest pure ingrediënten creëren onze patissiers en chocolatiers ook dit jaar weer een variatie aan strooigoed en cadeaus voor de schoen. Niet alleen kinderen maar ook uw werknemers of collega’s zullen hier zeker blij mee zijn. Ambachtelijke sinterklaasproducten, waarbij perfectionisme en vakmanschap komen kijken. Daar zet jong en oud zijn schoen voor klaar!

Gifts of love…
Dat staat bij Huize van Wely’s geschenken centraal! U wilt aan het eind van elk jaar op een speciale manier uw waardering uitspreken naar mensen die belangrijk en bijzonder voor u zijn geweest. Onze producten zijn een lust voor het oog en zorgen voor een ultieme smaakbeleving, waarmee zij het ultieme cadeau zijn om uw naasten, collega’s of relaties op een onvergetelijke manier mee te verrassen.

Maatwerk of extra advies?
Bent u op zoek naar maatwerk of wilt u extra advies?
Neem contact op met onze salesmanager Colette Bader via cbader@huizevanwely.nl of 06 – 47356424

Voor een sfeerimpressie van zakelijke mogelijkheden buiten de decemberperiode kunt u een kijkje nemen op: Huize van Wely – Zakelijk

Vroegboek aanbieding

Loopt het water u al in de mond? Voor de vroege beslissers hebben wij een speciale aanbieding. Plaatst u vóór 1 oktober 2018 uw december-bestelling, dan ontvangt u 10% korting op de totale bestelling.

Bestellen kan telefonisch, per mail cbader@huizevanwely.nl  of via onze webshop!

Door het gehele jaar worstel je wellicht met dit vraagstuk, wat is nou het leukste, beste, handigste zakelijke geschenk? Deze vraag is niet alleen van toepassing op je klanten, relaties of leveranciers, maar ook zeker op je personeel. We hopen je handige tips te geven omtrent het geven van een zakelijk geschenk.

Welk type zakelijke geschenk past bij je klanten en personeel?
Je zakelijke geschenk voor je klanten en voor je personeel hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Je personeel heeft waarschijnlijk hele andere behoeften dan je klanten. Dit al een belangrijk uitgangspunt. Kijk goed naar waar je ‘doelgroep’ behoefte aan heeft. Wat voor type geschenk past bij hen?

Zorg voor een persoonlijk geschenk
Des te persoonlijker je het zakelijke geschenk maakt, des te leuker de ontvanger het geschenk zal vinden. Uiteraard is het niet te doen om voor iedere klant of iedere collega een apart cadeau aan te schaffen, maar het zo persoonlijk mogelijk maken door een gepersonaliseerde tekst toe te voegen, kan het geschenk al zeer persoonlijk maken. Hierdoor zal de klant, relatie of collega zich extra gewaardeerd voelen.

Iedereen tevreden met een type cadeau, onmogelijk.
Heb jij een geschenk uitgezocht waarvan je wellicht denkt dat dit voor iedereen toch super bruikbaar moet zijn? Daar kun je je knap in vergissen. Het is vrijwel onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, terwijl jij denkt: “Je krijgt het maar hoor”. Hierdoor zie je veel bedrijven een cadeaubon geven als zakelijk geschenk. Hierdoor heeft de ontvanger altijd zelf de keuze uit een groot assortiment cadeaus, activiteiten of wellicht donatie aan het goede doel.

Niet persoonlijk? Natuurlijk wel! Bij veel van dit soort aanbieders heb je de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap toe te voegen, hierdoor kun je de klant of je collega laten zien hoeveel je ze waardeert. Een andere mogelijkheid is je collega zelf een cadeau uit te laten kiezen. Je geeft iedereen een budget, en hiervan mogen ze zelf een cadeau uitkiezen. Uiteraard moet jij alle bestellingen doen, dus het is wel een stuk meer werk dan een cadeaubon bestellen.

Al met al is het verstandig om in kaart te brengen waar je doelgroep behoefte aan heeft en het zakelijk geschenk zo persoonlijk mogelijk proberen te maken.

Een vernieuwend eindejaarsgeschenk uitkiezen waaruit je waardering blijkt, dat ook nog eens in de smaak valt bij alle collega’s. Sta jij dit jaar voor deze feestelijke maar spannende uitdaging? Als specialist in eindejaargeschenken, met bijna 50 jaar ervaring, helpt Makro Kerstpakketten je graag op weg. Doe alvast inspiratie op met de onderstaande trends. Ze staan garant voor een onvergetelijk eindejaarsmoment.

1. Food truck festival in huis
Food truck festivals: we krijgen er geen genoeg van. Samen genieten van smaakvolle gerechtjes uit alle windstreken. Gun je collega’s dit festivalgevoel óók tijdens de feestdagen. Geef een pakket vol smakelijke en praktische cadeaus die bijdragen aan een ware food truck experience.

Gegrilde hamburgers met uienchutney. Warme nacho’s uit de oven met gesmolten kaas en smakelijke salsadip. Of pulled chicken met smokey barbecuesaus op rijk belegde pitabroodjes. Laat die food truck maar komen. Meer inspiratie>>

2. Gifts: creatief met inpakken
Helemaal hot: mooi inpakken en handlettering. Twee leuke trends die uitstekend samengaan. Stel je eindejaarsgeschenk samen met feestelijk verpakte cadeaus die deze trend onderstrepen. Zoals een speciaal handlettering handboekje: collega’s gaan zélf creatief aan de slag met prachtig vormgegeven woorden en zinnen.

De verpakkingen zijn een feest om uit te pakken dankzij de moderne, eigentijdse kerstmotieven met natuurlijk de mooiste wensen in handlettering! Meer inspiratie>>

3. Table food: samen aan tafel
Kleine gerechtjes samen delen aan een prachtig gedekte tafel. Een trend waar je collega’s zeker van gaan smullen. Stel een smaakvol eindejaarsgeschenk samen, vol bijzondere amuses en feestelijke tapas.

Landelijke schaaltjes in de trendkleur groen maken de culinaire avond compleet. Voeg naar wens trendy cadeaus toe, zoals matchende ovenschalen of een prachtig windlicht voor nog meer sfeer in huis. Meer inspiratie>>

4. Online keuze cadeau
Je eigen eindejaarsgeschenk uitkiezen: al een verrassing op zich! Met het online keuze cadeau kunnen je collega’s zelf het leukste geschenk uitkiezen. Binnen tien uiteenlopende thema’s vind je een veelzijdig assortiment. Voor ieder wat wils.

Met het online keuze cadeau geef je altijd een cadeau dat bij iedereen past. De collega’s ontvangen een feestelijke verpakking met een persoonlijke boodschap en inlogcode om online hun cadeau uit te kiezen. Ontdek meer>>

5.Winterse barbecue
Denk ook aan het uitreikmoment: maak er een onvergetelijk moment van. De pakketten uitdelen tijdens een traditionele borrel? Dat kan, of geef de nieuwjaarsborrel een verrassende twist!

Denk bijvoorbeeld eens aan een gezellige winterbarbecue met collega’s. Samen vooruitblikken op komend jaar terwijl jullie genieten van gegrilde groenten en malse vleesgerechtjes. Proost! Ontdek meer>>

Op zoek naar nog meer tips en ideeën? Bekijk dan onze online brochure waar alle inspiratie en informatie gebundeld is. Blader en ontdek>>

Kerstpakketten en belastingen waren enkele jaren geleden nog behoorlijk ingewikkeld. Je kon wel belastingvrij kerstpakketten geven aan je werknemers, maar dan moesten er aardig wat berekeningen worden gedaan. Sinds januari 2015 is de regeling aangepast en wordt de berekening anders. Hij wordt – tot op zekere hoogte – eenvoudiger. Je kunt nu dus relatief gemakkelijk berekenen welke kerstpakketten wel of niet belastingvrij mogen worden uitgedeeld aan werknemers. En dat is wel zo lekker, want je betaalt tenslotte al meer dan genoeg heffingen en belastingen, toch? Hier vind je alles wat je moet weten over kerstpakketten en belasting.

De werking van de WKR en ‘vrije ruimte’

De WKR, ofwel de werkkostenregeling, is een nieuwe regeling van de belastingdienst. De regeling stelt dat je maximaal 1,2% van het brutoloon mag besteden aan onbelaste vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen voor je werknemers, aldus de belastingdienst. Dit percentage wordt ook wel de ‘vrije ruimte’ genoemd. Het is de ruimte die je zelf helemaal vrij mag besteden. Er zijn verscheidene dingen die hierin vallen. Zo kun je bijvoorbeeld bovenop de standaard kilometervergoeding een extra kilometervergoeding instellen en die in de vrije ruimte laten vallen. Niet alles valt onder deze regeling: bedrijfsuitjes worden hier bijvoorbeeld alleen onder bepaalde omstandigheden onder geschaard. Deze zijn meestal helemaal vrijgesteld van belasting en vallen niet onder de ‘vrije ruimte’.

Het criterium van gebruikelijkheid

Wanneer je nu denkt: goed, ik kan dus voor 1,2% van het brutoloon een kerstpakket gaan halen, kun je beter nog even wachten. Want behalve deze vrije ruimte ben je ook gebonden aan de norm voor gebruikelijkheid die de belastingdienst heeft ingesteld. Deze regel stelt dat je maximaal 30% mag afwijken van ‘gebruikelijke giften aan werknemers’. Hierbij wordt gekeken naar een gemiddelde van vergelijkbare bedrijven of het gemiddelde in de branche. Een kerstpakket kan dus geen duizenden euro’s kosten, want dit is nergens gebruikelijk. Het is goed om eerst te kijken naar het gemiddelde in je branche (vaak rond 75-100 euro) en daar niet te ver boven te komen. Zolang je binnen deze norm blijft en het bedrag valt binnen de ‘vrije ruimte’ kun je het kerstpakket belastingvrij weggeven.

Wat als je buiten deze normen valt?

Wat gebeurt er als je je ‘vrije ruimte’ al hebt gevuld met andere giften aan je werknemers? Of als je kerstpakketten wilt kopen die veel duurder zijn dan gebruikelijk? Tsja… de goedheid van de belastingdienst houdt ook een keer op. De flexibiliteit geldt alleen tot deze normen. Kom je buiten de vrije ruimte, dan betaal je het gewone belastingtarief. En geef je je werknemers een gift die boven de 30% afwijking van de gebruikelijkheid komt, dan betaal je zelfs 80% belasting over het cadeau. Wil je dus kerstpakketten uitdelen, dan is het wel belangrijk dat je goed oplet met deze twee regels!

Zolang je dus binnen de beide normen zit, kun je rustig belastingvrij kerstpakketten uitdelen aan je personeel. Dat geldt natuurlijk voor normale pakketten, maar er zijn ook prachtige luxe pakketten die binnen de regels vallen omdat ze niet te duur zijn. Bij kerstpakkettenkiezer vind je een enorm assortiment van allerlei kerstpakketten, die allemaal binnen de gebruikelijkheidsnorm vallen. Dat is wel zo fijn, want zo hoef je je daar tenminste geen zorgen over te maken. Heb je nog genoeg ‘vrije ruimte’ over? Dan is het tijd om eens lekker te gaan shoppen voor het ideale kerstpakket voor jouw personeel!

U heeft een fijne samenwerking gehad en daarvoor wilt u uw collega’s of klanten bedanken middels een heerlijk diner.  Dat kan natuurlijk in een restaurant bij u in de buurt… maar u kunt ook luxe dineren in Apenheul! Totaal anders, verrassend en écht uniek!

Exclusief viergangendiner
Speciaal voor u opent Apenheul voor het eerst de deuren van zijn Kambizuri lodges in de wintermaanden. De natuurlijke omgeving van Apenheul, de geur van de vuurkorven,
de warmte van de openhaard en de prachtig gedekte tafels zorgen voor een ongedwongen, gezellige sfeer waarin u kunt genieten van een exclusief, luxe viergangendiner.

Kosten: € 77,50 p.p. (inclusief drankjes en parkeren)

Dit arrangement is uniek, kom het zelf beleven!
Heeft u interesse, wilt u het menu ontvangen of meer weten? Neem contact op met de afdeling Evenementen van Apenheul, via 055-3575700 of reserveringen@apenheul.nl.
Dit arrangement is te boeken vanaf 20 personen.