Menu
Telefoneren

Telefoonetiquette

Hier volgen enkele tips voor correct telefoneren:

  • Wanneer je iemand aan de telefoon hebt, kijk dan niet naar je computer, je bureau en leg je werk even opzij.
    Houd altijd pen en papier bij de hand, probeer meteen de naam van de beller op te schrijven.
  • Neem de telefoon het liefst binnen 2 of 3 keer rinkelen op, tenzij er iemand lijfelijk op bezoek is, dan krijgt deze persoon voorrang op de beller.
  • Glimlach altijd wanneer je de telefoon opneemt of iemand belt, mensen merken dit echt aan de andere kant van de telefoon.
  • Pas je stem aan qua volume en snelheid.
  • Neem de telefoon altijd netjes op door te begroeten, de bedrijfsnaam te noemen en je eigen naam.
  • Gebruik zo nu en dan de naam van de beller. (Bijv. Prima, meneer Jansen etc.)
  • Richt je volledige aandacht op de beller.
  • Wanneer er een probleem is, laat dan je empathie en verontschuldiging blijken.
  • Wanneer je het gesprek beëindigt wees er dan zeker van welke informatie je moet doorgeven en geef dit ook onmiddellijk door aan de desbetreffende persoon.
(Bezocht 1.954 keer, 1 bezoeken vandaag)