Menu
Social Media

Managers zijn gek op social tools

In tegenstelling tot de veelvoorkomende overtuiging dat het gebruik van social tools vooral wordt gestuurd door de jonge generatie, toont onderzoek aan dat senior executives vaker sociale tools gebruiken dan de medewerkers in een meer junior rol. Bijna driekwart (71 procent) van de ondervraagde senior executives gebruikt minimaal eens per week social tools, tegenover bijna de helft (49 procent) van de meer junior medewerkers.

Ook laat het onderzoek zien dat van de snelgroeiende Nederlandse bedrijven (meer dan tien procent groei) die gebruik maken van social tools, maar liefst 74 procent van de medewerkers minstens een keer per week gebruik maakt van social tools. Deze resultaten blijken uit een grootschalige Europese studie door Millward Brown die, in opdracht van Google, hiervoor 2.700 executives in leidinggevende en operationele functies heeft ondervraagd in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Lees verder:’Managers zijn gek op social tools‘, Managersonline.nl, mei 2012

(Bezocht 33 keer, 1 bezoeken vandaag)