Menu
Ellen de Lange-Ros ei dubbel

Bedrijfskundige Dr. ir. Ellen de Lange-Ros lanceert deze maand haar nieuwe boek ‘Een zaak van zacht werken’. Bijzonder is dat haar managementboeken in romanvorm verschijnen. Het boek is de opvolger van ‘Een zaak van fans’ dat meer dan vijftig dagen in de top-100 van bestverkochte boeken bij managemenboek.nl stond. Volgens de auteur moeten Nederlanders stoppen met stressen en hard werken, omdat ze zo alles half doen. “Met zacht werken bereik je veel meer”, aldus de Lange-Ros.

De hoofdpersonen in ‘Een zaak van zacht werken’ zijn succesvol en werken hard als zelfstandige, manager, zanger en creatieve winkelier. Maar ze komen steeds tijd tekort en zijn altijd druk. Op een avond ontmoeten ze Robin. Hoewel hij verreweg de jongste van het stel is, leert hij de anderen veel. Want hij heeft alle tijd. Altijd. Maar wat doet hij anders?

Als een levenloze zombie op de bank?
‘Een zaak van ‘zacht werken’ is geen dik managementboek vol saaie tabellen. In een vlotte meeslepende roman leren lezers alles over zacht werken en krijg je volop tips om zelf direct mee aan de slag te gaan. “Veel mensen leven deels als een levenloze zombie. Je zit ’s avonds breinloos op de bank, terwijl je in dezelfde tijd ook dingen kunt doen die je weer nieuwe energie geven.”, aldus Dr. ir. Ellen de Lange-Ros. Met de eenvoudige oefeningen uit het boek ontdekt de lezer waar hij of zij onbewust nog leeft als een zombie en hoe je meer gaat bereiken. “Mensen denken soms dat hard werken nodig is om een doel te bereiken, terwijl je juist met zacht werken sneller gaat”.

Met zacht-werk-boek
Bij ‘Een zaak van zacht werken’ hoort het zacht-werk-boek met extra tips en interviews met ondernemers en professionals over zacht werken in de praktijk. ‘Een zaak van zacht werken’ is het vervolg op de ondernemersroman ‘Een zaak van fans’. In dit eerste boek leerden dezelfde personages alles over online marketing. Nu ze alle drie druk en succesvol zijn, is het tijd voor de volgende les. De boeken kunnen los van elkaar gelezen worden. Beide boeken zijn verkrijgbaar via managementboek.nl.

Over de auteur
Dr. ir. Ellen de Lange-Ros is bedrijfskundige en directeur van Faxion. Ze helpt ondernemers en zelfstandigen harder te groeien door zachter te werken. Ze schreef in 2013 het boek ‘Een zaak van fans’ over online marketing en goed geld verdienen. Onder haar eigen klanten heeft ze een aantal succesvolle ondernemers met een gebrek aan tijd. Daarom lanceerde ze haar tweede boek, over tijd maken en zacht werken.

Ellen promoveerde in kwaliteitsmanagement aan de Universiteit Twente en werkte daarna in verschillende functies bij KPN als researcher, projectmanager en marktonderzoeker en had daarbij een leidinggevende rol. Ze startte in 2006 haar bedrijf Faxion. Op haar blog De Glazenwasser geeft ze gratis advies over helder zicht op je klanten, meer fans krijgen met online media en harder groeien door zachter te werken.

(Bezocht 84 keer, 1 bezoeken vandaag)