Een eerste indruk, daar gaat het altijd om. Het is dan ook de kracht om te weten hoe je een eerste indruk kunt beïnvloeden. Om jullie hierbij te helpen heb ik 6 trucjes op een rij gezet om de eerste indruk die jij achterlaat te beïnvloeden.

Wees jezelf
Veel mensen voelen zich in een andere omgeving minder comfortabel. Probeer daarom als het mogelijk is iemand voor de eerste keer te ontmoeten op een plaats waar jij echt jezelf bent. Dit simuleert de kwaliteit van het gesprek en zorgt voor minder zenuwen.

Jouw handdruk spreekt boekdelen
De handdruk die jij geeft laat zien wat voor persoon jij bent. Mensen die een ‘slap’ handje geven laten een onzekere, onderdanige en introverte indruk achter. Natuurlijk is dit niet de boodschap die jij achter wil laten. Geef voor een stevige handdruk.

Oogcontact maken
De ogen zijn het venster van de ziel. Kijk iemand in de ogen aan en geef de ander ‘toegang’ tot u. Wanneer u naar beneden kijkt of langs de persoon heen kijkt geeft dit een onzekere en ongeïnteresseerde houding weer

Herinner de naam van de persoon
Door de naam van de persoon te onthouden kan je laten zien dat je geïnteresseerd bent in de ander. Laat blijken dat je zijn of haar naam onthouden hebt door de naam 3 keer te herhalen tijdens het eerste gesprek

Stel vragen
Laat zien dat je open staat voor de andere persoon en dat je oprecht gedesinteresseerd bent door vragen te stellen aan de andere persoon. Extra pluspunten als jij tijdens een volgend gesprek kort laat weten waar het de vorige keer over ging.

Blijf positief
Mensen brengen graag tijd door met mensen die positief zijn en lachen. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag, maar stap hier overheen wanneer je iemand voor de eerste keer ziet. Niemand zit te wachten op problemen van wild vreemden.

Maak indruk met je kleding
Natuurlijk hoef je niet in designer kleding te lopen om indruk te maken, maar door op je uiterlijk te letten en goede hygiëne te hebben straal je kwaliteit uit.

(Bezocht 663 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.