Een inspirerende middag in het Efteling Hotel, met lekkere hapjes en drankjes. Zakelijke relaties van de Efteling, die speciaal voor deze middag zijn uitgenodigd, maken op een prettige manier kennis met de nieuwe inspiratiesessie: Klantgerichtheid. Frans Goenee, Inspiratiemanager van de Efteling en Christel Bassing, eigenaar van trainingsbureau Innergie geven het antwoord op de vraag “hoe gaat de Efteling om met Klantgerichtheid”. Een inspirerende training met als doel: klantgericht willen zijn; durf in de spiegel te kijken!

“Geloven jullie nog in Sprookjes?” vraagt Frans Goenee, Inspiratiemanager van de Efteling. Waarschijnlijk heeft iedereen wel een mooie herinnering aan de Efteling vanuit vroeger. Die herinneringen blijven creëren en bezoekers een onvergetelijke dag bezorgen, dat is het doel van de medewerkers van de Efteling. Het zit in hun DNA! Het vertellen van sprookjes wordt doorgevoerd in de hele organisatie.

“Hoe kun je als medeweker het verschil maken”? Dit is een gevoelskwestie. Leidinggevenden volgen hiervoor de training betoverend leidinggeven. Het onverwachte creëren is namelijk iets wat de Gast nooit zal vergeten. Neem hierbij als voorbeeld de medewerker van de tuindienst die zijn grasmaaier uitzet op het moment dat Gast de weg naar Droomvlucht vraagt.

“Hoe vertaal je dit naar je eigen organisatie” Christel Bassing gaat verder.
Het belangrijkste is om bij jezelf te beginnen. De bedrijfscultuur is hierbij cruciaal. Alle neuzen dezelfde kant op en samenwerken! Natuurlijk hebben de meeste organisaties een totaal ander product dan de Efteling, maar de essentie van Klantgerichtheid en er voor de Gast willen zijn kent in alle organisatie overeenkomsten. “Daarom laten we de deelnemers in een spiegel kijken en kunnen ze tips en praktische handvaten vanuit de Efteling vertalen naar hun eigen organisatie. Want Klantgerichtheid zelf is geen sprookje maar een keuze! Natuurlijke Klantgerichtheid is het doel van deze training”. Aldus Christel Bassing.

De inspirerende middag wordt afgesloten met een borrel op het Lorrely VIP-terras met op de achtergrond de Watershow Aquanura. Onder het genot van een hapje en een drankje worden door de deelnemers ideeën en voorbeelden uit de eigen organisatie uitgewisseld.

——————————————————————————————————————————————————-

Klantgerichtheidstrainingen
Afhankelijk van de doelstelling biedt de Efteling een 1-daagse, 2-daagse of 3-daagse training aan. Tijdens deze trainingen krijgen de deelnemers een spiegel voorgehouden zodat ze bewust worden van hun gedrag. Het uiteindelijk doel is dat zij gaan geloven in zichzelf zodat ze niet alleen klantgericht gaan werken, maar dat ze ook daadwerkelijk klantgericht willen zijn. Naast de trainingen worden ook inspiratiesessies, workshops en lezingen gegeven. Meer informatie is te vinden op www.efteling.com/training-klantgerichtheid.

(Bezocht 943 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.