Gelukkig, of we nu zitten, lopen of sporten, bij alles wat we doen verbranden we calorieën. Alleen verbranden we op kantoor echt wel heel wat minder calorieën dan tijdens een goede wandeling.

Al zittend calorieën verbranden
Zittend verbranden we flink wat minder calorieën dan als we in beweging zijn. Maar als je hier goed op let en alles aangrijpt wat mogelijk is om te bewegen, dan kan je al snel wat meer verbranden. Achter de computer zou je de volgende ‘oefeningen’ kunnen doen

  • Span je spieren aan en ontspan vervolgens, herhaal dit een aantal keer
  • Sta geregeld op en rek je uit
  • Tik met je voeten en zwaai met je benen
  • Draai geregeld met je hoofd

Meer bewegen

  • Bellen, je kan dit natuurlijk zittend achter je bureau kunnen doen, maar je zou ook door je kantoor kunnen lopen
  • Parkeer je auto op het achterste plekje op de parkeerplaats
  • Met de lift 4 verdiepingen omhoog? Echter niet, lekker met de trap! Je zal zien dat het je steeds makkelijker afgaat
  • Verwen je collega’s eens en haal een paar keer per dag koffie en thee voor ze.
  • Naar het toilet, waarom niet naar het toilet op de andere etage (extra afstand plus een trap!)
  • Verbeter je bloedsomloop door af en toe even een rondje te gaan lopen.
  • Moet je iets overleggen, grijp niet meteen naar de telefoon maar loop even naar de collega toe die je nodig hebt.

Eten
Laat de koekjes en snoepjes eens thuis liggen en vervang dit door groente en fruit.

Met deze makkelijke tips wordt je werkdag een stuk leuker maar zeker ook actiever. Natuurlijk ben je niet zo actief als in de sportschool, maar het doet je figuur en humeur zeker goed om op je beweging te letten!

(Bezocht 402 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.