Menu
Erop uit met collega's / Uit ons netwerk

Ontdek zelf hoe leuk België is

België heeft een fantastisch aanbod voor de leukste dagjes uit en weekendjes weg. Wat dacht u van een bezoekje aan Antwerpen, Brussel of het historische en pitoreske Brugge. Een ware belevenis voor een bedrijfsuitje, maar zeker ook gewoon leuk voor een weekendje op stap met vriendinnen of je gezin!

Ieder jaar moet ik voor mijn werkgever het jaarlijkse bedrijfsuitje organiseren. Meestal gaan we 1 dag iets doen maar dit jaar vieren we ons 25 jarig jubileum en gaan we met het hele bedrijf en de partners 2 dagen weg.
In Nederland hebben we al veel leuke dingen gedaan. Daarom hebben we besloten om dit jaar België te bezoeken. Nu ben ik zo’n secretaresse die niets aan het toeval over wil laten dus na contact te hebben gezocht met Businessbookers stap ik samen met een collega, tevens goede vriendin Daphne, in de auto richting België.
Na bemiddeling via Businessbookers mogen we namelijk een deel mee maken van een bedrijfsuitje wat een bedrijf uit Arnhem vandaag en morgen in Brugge heeft. Omdat we toch al in België zijn hebben we er voor ons zelf ook maar een leuk weekendje aan vastgeknoopt.

Dag 1 – Middeleeuws spektakel
We arriveren bijna tegelijk met de touringcar in Brugge en nadat we ons voorgesteld hebben en hebben gegeven dat we vanaf de achtergrond een poosje meekijken gaan we genieten van een lekkere lunch. Na de lunch gaat de groep onder begeleiding van een gids Brugge ontdekken. Hoewel ik al eens eerder in Brugge ben geweest ben ik ook nu weer
onder de indruk van de prachtige historische gebouwen en gezellige stad. Halverwege de tocht stappen we op een rondvaartboot en vervolgens is het sightseeing Brugge vanaf het water. Aan het einde van de rondvaart stoppen we bij een bierbrouwerij en krijgen we daar een rondleiding met uitleg over het brouwproces. Daarna krijgt iedereen tijd voor zichzelf om te gaan shoppen of gezellig een
terrasje te pakken. ‘s Avonds staat er een nog een Middeleeuws Feest met diner op het programma. Wij hebben genoeg gezien om een goed beeld van dit uitje te krijgen en na afscheid te hebben genomen stappen Daphne en ik in de auto en rijden we richting Antwerpen.

Lees hier meer over de inhoud van het arrangement ‘Middeleeuws spektakel’.

Overnachting in Antwerpen

Na ruim een uur komen we in Antwerpen aan en parkeren we in de parkeergarage onder het super centraal gelegen en prachtige hotel Lindner. We zetten eerst onze koffers op de kamer en gaan vervolgens weer naar beneden voor een welkomstdrankje in de lounge. We hebben inmiddels ook wel honger en in het sfeervolle restaurant genieten we van een proeverij van allemaal kleine gerechtjes. Om nu met zo’n volle buik te gaan slapen lijkt ons geen goed idee dus pakken we onze jassen voor een wandelingetje door het gezellige centrum. Na een drankje in een leuk café besluiten we dat het mooi geweest is en gaan we terug naar het hotel.
Bij ons hotel arrangement horen ook vouchers voor een lekkere wafel op de Meir, een puntzak friet en het vermaarde biertje in een bolglas dat door de Belgen ‘Bolleke’ wordt genoemd. Die gaan we de volgende dag gebruiken.

Lees hier meer over de inhoud van het’ Zot van Antwerpen arrangement’ van Lidner Hotel.

Dag 2
De volgende ochtend pakken we na een uitgebreid ontbijtbuffet onze jassen en met de vouchers in onze tas besluiten we om een kijkje te nemen in het beroemde Diamant District. Daarna is er nog tijd om even gezellig te winkelen want om 15.00 uur hebben we het arrangement ‘Doet u mij maar een Bolleke Antwerpen’ geboekt en gaan we met een gids door het oude centrum van Antwerpen. Rondleiding Antwerpen Tijdens de rondleiding stoppen we 3 keer en proeven
we een typische Antwerpse delicatesse. Bij een bakkerij krijgen we Antwerpse Handjes, dat zijn handjes gemaakt van koek of chocolade. Vooral die van chocolade waren erg lekker. Bij de volgende locatie staat Filet d’Anvers op de kaart, dat is gerookt rundvlees en hoewel we van te voren onze bedenkingen hadden vonden we het toch heel smakelijk. Als laatste stond er, hoe kan het ook anders, in een heel gezellig café een ‘bolleke’ op ons te wachten. Onze zuiderburen zijn gek op bollekes en alle gezelligheid die daar bij hoort. Het was dan ook al redelijk laat toen we richting hotel gingen om lekker te gaan slapen.

Lees hier meer over het arrangement ‘Doet u mij nog maar een Bolleke in Antwerpen’.

Dag 3
Na een goede nachtrust gaan we eerst naar de bovenste verdieping van het hotel om even te gaan sporten. Terwijl we op de crosstrainer staan hebben we een geweldig panoramisch uitzicht over Antwerpen. Na nog even gerelaxd te hebben in de sauna pakken we onze spullen in en na een lekker ontbijt zijn we klaar voor vertrek. We hebben een super gezellig weekend gehad in zowel het prachtige Brugge als het gezellige Antwerpen. En wat betreft het bedrijfsuitje, dat ga ik maandag direct in orde maken.

Wil je meer informatie over één van deze arrangementen in België? Kijk dan op PA.nl/Belgie.
Of wil je zien wat er nog meer te beleven valt in de omgeving? Meer vrije tijd tips vind je op Enjoy.nl en voor uitjes voor kleine groepjes kun je kijken op Smallevents.nl

(Bezocht 52 keer, 1 bezoeken vandaag)