De “traditionele roots” van een kerstpakket zullen niet snel verdwijnen, maar de Kerstpakkettenbranche blijft ook zeker niet stil staan! Kerstpakkettenkiezer onderzoekt jaarlijks de trends met een professionele trendwatcher. In onderstaand artikel vind u de trends die bepalend zijn geweest voor de samenstelling van 2016. Vergeet ook vooral niet het interactieve magazine te bekijken op de website van kerstpakkettenkiezer.


economieBetekenis economie
Waar het gedurende het industriële revolutie ging over meer, meer en nog meer, willen we vandaag de dag daadwerkelijk van betekenis zijn voor de samenleving. We zien in dat betekenis meer geluk brengt dan overdadige consumptie. Van winst naar waarde.
>>bekijk het interactieve magazine>>


nieuwe-manDe nieuwe man
De nieuwe man investeert in zijn unieke zelf. Hij is zowel zeer mannelijk als zeer vrouwelijk in tegenstelling tot de metroman. Hij scoorde juist punten met zijn vrouwelijke kant. Mannen vandaag de dag omarmen hun vrouwelijke kant maar wel een mannelijke manier. Hij kroelt met de katten van zijn vriendin, is maatschappelijk betrokken doet aan Broga en verzorgt zijn baard zonder dat deze naar een bosje bloemen ruikt.
>>bekijk het interactieve magazine>>


slowcialSlowcial
Je smartphone of tablet even laten voor wat hij is en de tijd nemen voor jezelf om te genieten van échte ervaringen: dat is waar Slowcial om draait. Vertraging, geborgenheid en persoonlijke aandacht. Een trend die we meer en meer zullen omarmen in de toekomst. Van kwaliteit naar kwantiteit.
>>bekijk het interactieve magazine>>


artisanaalArtisanaal
De authenticiteitsbubbel boet nog lang niet in. Handgemaakte producten zijn een welkom alternatief in de huidige wereld van massa geproduceerde producten. We hechten nog steeds waarde aan het gevoel van oorspronkelijkheid, tradities, vakmanschap en ambacht. Waarde die  Scandinavisch design verantwoord. Licht hout, pasteltinten, archetypische vormen en geometrische patronen vinden hier zijn oorsprong.
>>bekijk het interactieve magazine>>


mindfulMindful consumeren
We hechten steeds mee aandacht aan de herkomst van een product en krijgen meer interesse in de social return van een organisatie. We worden bewuster en nemen een kritische houding aan als het gaat om de keuze voor een product. We willen geen bedrijven met vuile handen maar bedrijven die een positieve bijdragen leveren aan de maatschappij. We hechten waarden aan ethische producten, sociale verantwoordelijkheid van organisaties en duurzamen productiemethodes.
>>bekijk het interactieve magazine>>


flexitarierFlexitariër
Een volledig vegetarisch dieet is niet voor iedereen weggelegd. Toch kiest bijna de helft van de huishoudens bewust om zo nu en dan geen vlees te eten. We zijn in toenemende mate bewust wat voor gevolgen onze leefstijl heeft op de natuur en het milieu. Stap voor stap worden gewoontes doorbroken.
>>bekijk het interactieve magazine>>


zelfverbeteringZelfverbetering
Superfoods, koolhydraatarme diëten, bikini workouts, een riedel aan apps om je gezondheid te monitoren, fastfoodketens die saladebars openen. Stuk voor stuk signalen dat we vandaag heel bewust bezig zijn met onze gezondheid. Deze ontwikkeling gaat echter om meer dan alleen het verbeteren van je gezondheid. Het gaat om het continu verbeteren van je gehele leefstijl. We omarmen de producten en diensten die daaraan bijdragen.
>>bekijk het interactieve magazine>>


Hyper personalisatie
Als je een jongere doelgroep aan wil spreken moet het allemaal kloppen. Ze willen geen fax of e-mail meer maar zij gebruiken communities en sociale media om tot informatie te komen. Deze millennium-consument wil niet langer generiek als één groep aangesproken of benaderd worden, maar zij verwachten 1-op-1-communicatie en 1-op-1 interactie. ‘Ben je ook gesteld op persoonlijke aandacht? Neem dan snel contact op met Kerstpakkettenkiezer want wij gaan graag aan de slag met jou wensen om een passend pakket op maat samen te stellen!

>>bekijk het volledige assortiment>>

(Bezocht 243 keer, 1 bezoeken vandaag)
Redacteur

Comments are closed.