Menu
Congres

Webwinkel Vakdagen 2017: nieuwe kennis, potentiële samenwerkingen en boeiende lezingen

Op woensdag 17 en donderdag 18 januari 2017 vonden alweer voor de elfde keer de Webwinkel Vakdagen plaats. Deze editie was tot nu toe de best bezochte editie met ruim 11.000 bezoekers. Online winkeliers hebben tijdens deze dagen veel inspiratie opgedaan op het gebied van online marketing. Er waren in totaal 185 lezingen en ruim 250 exposanten.

Webwinkel Vakdagen 2017

De Webwinkel Vakdagen is een evenement gericht op e-commerce. Het is de grootste e-commerce vakbeurs van de Benelux en wordt jaarlijks gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Professionals in de wereld van e-commerce komen hier bij elkaar om kennis te delen, potentiële samenwerkingen aan te gaan door het bezoeken van exposanten en lezingen bij te wonen. Zo waren er veelbezochte lezingen van onder andere Google, Facebook en KLM. Verschillende thema’s werden behandeld gedurende de twee dagen, zoals Mobile, Conversie, Customer Experience en content. Ook een groot succes was de toepassing van Virtual Reality en het demonstreren van deze relatief nieuwe tool.

Affiliate marketing en Daisycon

Online winkeliers hebben nieuwe kennis opgedaan op het gebied van e-commerce. Een groot begrip op het gebied van online marketing is affiliate marketing. Dit is een vorm van online marketing waarbij adverteerders hun partners betalen als de partner relevante bezoekers doorstuurt naar de adverteerder. Een van de exposanten was Daisycon, een bedrijf gericht op affiliate marketing. Deze specialist heeft het grootste affiliatenetwerk in Nederland en is sinds 2000 niet meer weg te denken in de wereld van online marketing. Daisycon is al vanaf de eerste editie nauw betrokken bij de Webwinkel Vakdagen als sponsor en was daarom ook weer onmisbaar tijdens de elfde editie. De specialisten van Daisycon stonden klaar om met hun kennis alle bezoekers van de nodige informatie te voorzien en hun vragen te beantwoorden.

Nog meer online marketing: Affiliprint en Sovendus

Daisycon werkte dit jaar op de vakbeurs samen met twee andere bedrijven, namelijk Affiliprint en Sovendus. Deze drie bedrijven deelden samen een stand tijdens de vakdag. Affiliprint is een van oorsprong Duits bedrijf dat in 2013 in Nederland terecht kwam door een samenwerking met Daisycon. Affiliprint richt zich ook op affiliate marketing, maar dan op de offline variant. In 2015 heeft Daisycon het bedrijf definitief overgenomen. Sovendus richt zich op het creëren van aanbiedingen voor online consumenten. Daisycon, Affiliprint en Sovendus bieden samen een relevante mix aan kennis en tools op het gebied van online marketing.

De Webwinkel Vakdagen komen in 2018 terug voor de twaalfde editie. Exposanten kunnen zich nu al aanmelden.

(Bezocht 13 keer, 1 bezoeken vandaag)