Menu
Linked In / Nieuws

Het LinkedIn-profiel van je baas beheren, gewoon doen!

Vraagt je baas je om zijn of haar LinkedIn-profiel te beheren? Geen paniek. Met onze do’s en don’ts kan er niks fout gaan. Justin van Hooijdonk, directeur van het NBC Congrescentrum: ‘’Ik vind het fijn dat het mij uit handen wordt genomen.’’

5 Do’s en don’ts op een rijtje:  

1. Maak duidelijke afspraken
Neem je alles uit handen of zijn er dingen die je baas liever zelf doet? Misschien ontvangt je baas persoonlijke berichten. Spreek van tevoren af wie deze beantwoordt. Jezelf aanbevelen uit naam van je baas, is een echte no-go. Vraag altijd eerst om toestemming.

2. Richt het profiel goed in
Zorg voor een passende profielfoto, ervaringen en een persoonlijke samenvatting. De profielsterkte aan de rechter zijkant geeft aan of je het profiel volledig hebt ingevuld.
Weet je niet alles van je baas? Bespreek je vragen. Jij kan de informatie vervolgens op het profiel plaatsen.

Het LinkedIn-profiel van je baas beheren, gewoon doen

3. Maak connecties
Nodig mensen uit waar je baas contact mee heeft. Bekijk bijvoorbeeld eens zijn agenda om te zien welke personen interessant zijn om te linken. Stuur altijd een persoonlijke boodschap mee uit naam van je baas. Dit vergroot de kans dat mensen de uitnodiging accepteren.

4. Plaats leuke updates
Met statusupdates wordt het profiel van je baas zichtbaar in de tijdlijn van zijn contacten. Deel bijvoorbeeld de content van de bedrijfswebsite, uit de nieuwsbrief of het magazine. Let hierbij op de volgende 6 onderdelen:

  •  Kies een persoonlijke titel. Bijvoorbeeld het standpunt dat je baas inneemt over het onderwerp
  • Voeg de URL van de publicatie toe
  • Zorg dat de juiste afbeelding getoond wordt
  • Geef het bericht een passende titel
  • Controleer de introtekst en pas deze aan als dat nodig is
  • Deel de statusupdate met alle volger

Het LinkedIn-profiel van je baas beheren, gewoon doen  (5)

5. Neem actief deel in groepen
Word lid van groepen in het vakgebied van je baas of de branche van het bedrijf. Start je een discussie? Probeer dan een stelling of vraag te formuleren om interactie uit te lokken. Je kunt ook reageren op bestaande discussies. Het plaatsen van commerciële boodschappen in groepen wordt meestal niet gewaardeerd. Door deel te nemen in groepen versterk je de online presence van je baas.

Bron: NBC Congrescentrum

(Bezocht 436 keer, 1 bezoeken vandaag)